Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBT 347SPORDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME1 + 26. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğası, ölçme analizi ve organizasyonu, insan performansının ölçüm alanları (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel). Alanlara özgü ölçme araçları, ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliği ve standardizasyonu. Farklı spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçları ele alınmaktadır.
Ders İçeriği Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğası, ölçme analizi ve organizasyonu, insan performansının ölçüm alanları (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel). Alanlara özgü ölçme araçları, ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliği ve standardizasyonu. Farklı spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçları ele alınmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğasını bilir.
2İnsan performansının ölçüm alanlarını (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel) bilir
3Ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliğini ve standardizasyonunu yapar.
4Farklı spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçları geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ÖZLEM KÖKLÜ
Detay 2022-2023 Bahar1EYLEM ÇELİK
Detay 2022-2023 Bahar2EYLEM ÇELİK
Detay 2021-2022 Bahar1EYLEM ÇELİK
Detay 2020-2021 Bahar1EYLEM ÇELİK
Detay 2019-2020 Bahar1EYLEM ÇELİK
Detay 2018-2019 Bahar1EYLEM ÇELİK
Detay 2017-2018 Bahar1EYLEM ÇELİK
Detay 2016-2017 Bahar1EYLEM ÇELİK
Detay 2015-2016 Bahar1AYŞE GÖKÇE ERTURAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBT 347 SPORDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 1 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM KÖKLÜ ozlemkoklu@pau.edu.tr SBF B0118 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğası, ölçme analizi ve organizasyonu, insan performansının ölçüm alanları (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel). Alanlara özgü ölçme araçları, ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliği ve standardizasyonu. Farklı spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçları ele alınmaktadır.
İçerik Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğası, ölçme analizi ve organizasyonu, insan performansının ölçüm alanları (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel). Alanlara özgü ölçme araçları, ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliği ve standardizasyonu. Farklı spor dallarına ve özel durumlara ilişkin ölçme araçları ele alınmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriği, ölçme ve değerlendirme tekniklerinin açıklanması
2 Ölçmenin Temel Kavramları
3 Ölçme aracında bulunması gereken nitelikler • Geçerlik
4 Ölçme aracında bulunması gereken nitelikler • Güvenirlik
5 Davranışların ölçülmesi • Bilişsel alan • Duyuşsal alan • Devinişsel alan
6 Eğitimde ölçme ve değerlendirme teknikleri
7 Madde İstatistikleri
8 Test İstatistikleri
9 Genel tekrar
10 Sınav
11 Beden eğitiminde ölçme ve değerlendirme Geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
12 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları (devam)
13 Beden eğitiminde ölçme ve değerlendirme Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
14 Genel tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları