Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBA 739ENGELLİLERDE BİREYSEL SPORLAR3 + 47. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Engellilerde Spor alanlarında temel bilgileri vermek, bireysel sporların sınıflamaları ve oyun kurallarının öğretim yöntemleri ve öğretim teknolojisinden yararlanılabilmesini ve uygulanabilmesini sağlamak ve toplumun her kesiminde engellilerde spor antrenmanının yapıldığı her durumda öğretim ve danışmanlık yapabilecek bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
Ders İçeriği Engellilerde Spor alanlarında temel bilgileri vermek, bireysel sporların sınıflamaları ve oyun kurallarının öğretim yöntemleri ve öğretim teknolojisinden yararlanılabilmesini ve uygulanabilmesini sağlamak ve toplumun her kesiminde engellilerde spor antrenmanının yapıldığı her durumda öğretim ve danışmanlık yapabilecek bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Engelli bireysel sporlarını ve kurallarını bilir.
2Engelli branşları ile ilgili temel teknik ve antrenman programlarını bilir.
3Engelli bireysel sporlarındaki sınıflandırmaları bilir.
4Engelli bireysel sporu organizasyonlarını ve gelişmeleri takip eder.
5Engelli sporcuların sağlık sorunlarını ve uygun antrenman modifikasyonunu bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 003                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14798
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12336
Ödevler2612
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11616
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)4520
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1BERNA RAMANLI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBA 739 ENGELLİLERDE BİREYSEL SPORLAR 3 + 4 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi BERNA RAMANLI bramanli@pau.edu.tr SBF A0108 SBF B0205 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Engellilerde Spor alanlarında temel bilgileri vermek, bireysel sporların sınıflamaları ve oyun kurallarının öğretim yöntemleri ve öğretim teknolojisinden yararlanılabilmesini ve uygulanabilmesini sağlamak ve toplumun her kesiminde engellilerde spor antrenmanının yapıldığı her durumda öğretim ve danışmanlık yapabilecek bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
İçerik Engellilerde Spor alanlarında temel bilgileri vermek, bireysel sporların sınıflamaları ve oyun kurallarının öğretim yöntemleri ve öğretim teknolojisinden yararlanılabilmesini ve uygulanabilmesini sağlamak ve toplumun her kesiminde engellilerde spor antrenmanının yapıldığı her durumda öğretim ve danışmanlık yapabilecek bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş-Özürlülerin Yaşama Hakkı; Engelliler ile ilgili kavramların açıklanması.
2 Engelin Oluşunu Önleme; Engelliliğin Nedenleri
3 Anababanın Özürlü Çocuğa Uyumu; Rehabilitasyon Kavramı ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Spor Uzmanının Gerekliliği
4 Özel Eğitim; Özel Eğitimde Kaynaştırma
5 Zihinsel Engelli Bireyler; Zeka Engeli Tanımı ve Sınıflandırılması Zihinsel Engelli Bireylerin Gelişimsel Özellikleri
6 Zihinsel Engelli Bireylerde Bireysel Sporlar
7 Görme Engelli Bireylerin Sınıflandırılması ve Gelişimsel Özellikleri Görme Engellilerde Rehber, Tutuş; Görme Engelli Çocuğun Öğretiminde Adaptasyon
8 Görme Engelli Bireylerde Bireysel Sporlar
9 I.ARA SINAV
10 İşitme Engelli Bireyler; İşitme Kaybının Nedenleri ve Sınıflandırılması; İşitme Engelli Bireylerin Gelişimsel Özellikleri
11 İşitme Engelli Bireylerde Bireysel Sporlar
12 Fiziksel Engelli Bireyler; Fiziksel Engelli Bireylerin Sınıflandırılması ve Gelişimsel Özellikleri
13 Fiziksel Engelli Bireylerde Bireysel Sporlar
14 Duygusal Bozukluğu ve Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Tanımı ve Sınıflandırılması; Duygusal Bozukluğu ve Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Gelişimsel Özellikleri. Duygusal Bozukluğu ve Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerde Bireysel Sporlar
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir EBS_VIZE_DERS_NOTU.docTürkçeEBS_VIZE_DERS_NOTU_2019.pdf30.10.2019 16:35:16
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları