Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBA 303SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ2 + 04. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenme süreci ve öğrenme ile ilgili çalışmalar, beceri ve beceri türleri, bireysel ayrılıklar, algılama ve bellek, motor öğrenme modelleri, dönüt ve performanstaki önemi, reaksiyon zamanı ve kara verme mekanizmaları, dikkat ve insan performansı, performans becerilerinde duyuşsal destek, transfer, hız ve doğruluk ilkeleri, motivasyon gibi konuları incelemek.
Ders İçeriği Öğrenme süreci ve öğrenme ile ilgili çalışmalar, beceri ve beceri türleri, bireysel ayrılıklar, algılama ve bellek, motor öğrenme modelleri, dönüt ve performanstaki önemi, reaksiyon zamanı ve karar verme mekanizmaları, dikkat ve insan performansı, performans becerilerinde duyuşsal destek, transfer, hız ve doğruluk ilkeleri, motivasyon gibi konuları kapsamaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Beceri ve motor beceri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2Bir sportif becerinin öğrenilmesinde rolü olan etmenleri tanımlar..
3Beceri yeteneğinin gelişiminde dikkat edilecek hususları açıklar
4Motor beceri ve spor dallarını sınıflandırır.
5Spor becerilerini öğretme yöntemini bilir.
6Motor öğrenme teorileri, motor kontrol sistemleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
7İnsanda davranış becerisinin gelişmesi, davranış olgunlaşması, öğrenme ve yaş arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
8Spor dallarına göre beceri gelişimi üzerine değerlendirme yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)8216
Ödevler2612
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2022-2023 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2021-2022 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2020-2021 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2019-2020 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2018-2019 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2017-2018 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2016-2017 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2015-2016 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBA 303 SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BÜLENT AĞBUĞA bakboga@pau.edu.tr SBF A0014 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrenme süreci ve öğrenme ile ilgili çalışmalar, beceri ve beceri türleri, bireysel ayrılıklar, algılama ve bellek, motor öğrenme modelleri, dönüt ve performanstaki önemi, reaksiyon zamanı ve kara verme mekanizmaları, dikkat ve insan performansı, performans becerilerinde duyuşsal destek, transfer, hız ve doğruluk ilkeleri, motivasyon gibi konuları incelemek.
İçerik Öğrenme süreci ve öğrenme ile ilgili çalışmalar, beceri ve beceri türleri, bireysel ayrılıklar, algılama ve bellek, motor öğrenme modelleri, dönüt ve performanstaki önemi, reaksiyon zamanı ve karar verme mekanizmaları, dikkat ve insan performansı, performans becerilerinde duyuşsal destek, transfer, hız ve doğruluk ilkeleri, motivasyon gibi konuları kapsamaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriğinin anlatılması. Becerinin ve motor becerinin tanımlanması. Bir becerinin öğrenilmesinde rolü olan etmenler.
2 Becerilerin sınıflandırılması. Beceri yeteneğinin gelişiminde dikkat edilecek hususlar. Becerinin ön şartları. Motor öğrenme, gelişim evreleri ve fitness.
3 Yetenek, beceri ve bireysel ayrılık. Bellek, hatırlama ve unutma.
4 Sporda beceri, algılama ve öğrenme.
5 Beceri ve spor dallarının sınıflandırılması. Biomotor yetenekler. Spor becerilerini nasıl öğretebilirim
6 Sosyal beceri modelleri. Kuramsal modeler. Motor sosyal beceri modeli (Argyle, 1967).
7 1. ARA SINAV
8 Bilgi işlem yaklaşımı. Motor öğrenme teorileri.
9 Motor kontrol, motor kontrolde duyuşsal destek. Motor kontrol sistemleri, motor kontrolün boyutları.
10 İnsanda davranış becerisinin gelişmesi, davranış olgunlaşması, öğrenme ve yaş.
11 Psikolojik beceri antrenmanları.
12 İletişim becerileri. İletişimin üç boyutu. Çocuklarda iletişim ve sınıf kontrolü.
13 Spor dallarına göre beceri gelişimi ve oyun.
14 Çocuk ve spor.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları