Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBT 204SPOR PSİKOLOJİSİ2 + 04. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Spor psikolojisinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, günümüz spor psikolojisi ve işlevleri, çocuklarda spor psikolojisi ve psikolojik açıdan yaş sınıflandırılması konularını ele almak. Antrenör ve sporcu ilişkisi, spor psikolojisinde kullanılabilecek tanı yöntemlerini bilmek ve bunları gerçek ortamlarda uygulamak.
Ders İçeriği Psikoloji nedir? Günümüzde spor psikolojisi. Spor psikolojisinin işlevleri. Spor psikolojisi tarihçesi. Spor Psikolojisinin etik standartları.Güdü (Motiv) ve güdülenme (motivasyon). Motivasyonun sınıflandırılması. Motivasyon teorileri.Sporda performans arttırılması. İmgeleme ve imgelemede dikkat edilecek noktalar. Hedef belirleme. Dikkat ve konsantrasyon.Kaygı ve sportif performans. Korku ve sportif performans.Uyarılmışlık ve performans ilişkisi. Stres ve performans ilişkisi. Stresle başa çıkma yöntemleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Psikoloji biliminde yer alan kavramları tanımlar.
2Spor psikolojisinin işlevlerini tanımlar.
3Spor psikolojisinin esasları ve uygulama ilkelerini saptar.
4Çocuklarda spor psikolojisi kavramını açıklar.
5Antrenörün ve beden eğitimi öğretmeninin sporcu psikolojisinde yeri ve önemini kavrar.
6Sporda performans arttırılmasına yönelik yöntemleri bilir.
7Yaşamda ve sporda dengenin önemini değerlendirir.
8Spor psikolojisinin sporcu üzerinde olan etkisini çok yönlü değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10220
Ödevler166
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)122
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2022-2023 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2021-2022 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2020-2021 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2019-2020 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2018-2019 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2017-2018 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2016-2017 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2015-2016 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBT 204 SPOR PSİKOLOJİSİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BÜLENT AĞBUĞA bakboga@pau.edu.tr SBF A0017 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Spor psikolojisinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, günümüz spor psikolojisi ve işlevleri, çocuklarda spor psikolojisi ve psikolojik açıdan yaş sınıflandırılması konularını ele almak. Antrenör ve sporcu ilişkisi, spor psikolojisinde kullanılabilecek tanı yöntemlerini bilmek ve bunları gerçek ortamlarda uygulamak.
İçerik Psikoloji nedir? Günümüzde spor psikolojisi. Spor psikolojisinin işlevleri. Spor psikolojisi tarihçesi. Spor Psikolojisinin etik standartları.Güdü (Motiv) ve güdülenme (motivasyon). Motivasyonun sınıflandırılması. Motivasyon teorileri.Sporda performans arttırılması. İmgeleme ve imgelemede dikkat edilecek noktalar. Hedef belirleme. Dikkat ve konsantrasyon.Kaygı ve sportif performans. Korku ve sportif performans.Uyarılmışlık ve performans ilişkisi. Stres ve performans ilişkisi. Stresle başa çıkma yöntemleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin genel tanımı, yarıyıllık konu dağılımının açıklanması, dersle ilgili genel açıklamalar.
2 Psikoloji ile ilgili genel kavramlar. Spor psikolojisinin işlevleri. Spor Psikolojisinin etik standartları.
3 Zihinsel ve duygusal psikolojik etkinlikler. Sportif performansın boyutları.
4 Güdülenme (motivasyon) ve Güdülenme sınıflandırılması. Motivasyon teorileri. Sporcuyu motive etme stratejileri.
5 Güdülenme (motivasyon) ve Güdülenme sınıflandırılması. Motivasyon teorileri. Sporcuyu motive etme stratejileri.
6 Başarıyı olumsuz etkileyen bazı faktörler.
7 Dikkat ve konsantrasyon. Dikkat kuramları
8 Antrenman ve türleri. Sporcular için zihinsel antrenmanlar.
9 Ara sınav
10 Kaygı ve sportif performans arasındaki ilişki. Korku ve sportif performans.
11 Uyarılmışlık ve performans ilişkisi. Stres ve performans ilişkisi. Stresle başa çıkma yöntemleri.
12 Gevşeme teknikleri: Otojen antrenman, ilerleyici gevşeme, solunum egzersizleri ve sistematik duyarsızlaştırma.
13 İletişim ve iletişim teknikleri
14 Kişilik, liderlik ve sportif başarı.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları