Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
REH 408TURİZMDE İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER3 + 08. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders halkla ilişkiler disiplini ve mesleğinin temelleri üzerine inşa edilerek, öğrencilere halkla ilişkilerin konu yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, entegre pazarlama iletişimi, iç iletişim ve kriz iletişimi gibi farklı çalışma alanları hakkında farkındalık sağlamasını amaçlar. Ders öğrencilere halkla ilişkilerin farklı alanlarında efektif olarak gerekli olabilecek bilgi ve araçları da sunacaktır.
Ders İçeriği Kurumsal İmaj, kurumsal itibar ve kurumsal kimlik İmaj ve itibar Misyon ve vizyon. Kurumsal kimlik, kurumsal kültür Kurumsal iletişim Kurumsal karar verme süreçleri ve halkla ilişkilerin rolü. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Sürdürülebilir gelişim ve iş dünyası Kurumsal sosyal sorumluluğun çerçevesi Paydaşlara yönelik sorumluluklar Legal Çerçeve İş etiği
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Her halkla ilişkiler uygulamasında geçerli olan araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirmeden oluşan dört basamağı anlar.
2Halkla ilişkiler aktivitelerini strateji, taktik ve bütçeleme süreçleri ile planlar.
3Farklı endüstriler ve/ya da kurumlar için potansiyel kriz noktaları belirler ve temel kriz iletişim stratejileri geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 001          
ÖK 002          
ÖK 003          
Ara Toplam          
Katkı0000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15345
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)22040
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SERAP ALKAYA
Detay 2022-2023 Bahar1SEMİH ARICI
Detay 2021-2022 Bahar1NACİ POLAT
Detay 2020-2021 Bahar1NACİ POLAT
Detay 2019-2020 Bahar1NACİ POLAT
Detay 2018-2019 Bahar1NACİ POLAT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
REH 408 TURİZMDE İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SERAP ALKAYA salkaya@pau.edu.tr TUR A0019 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders halkla ilişkiler disiplini ve mesleğinin temelleri üzerine inşa edilerek, öğrencilere halkla ilişkilerin konu yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, entegre pazarlama iletişimi, iç iletişim ve kriz iletişimi gibi farklı çalışma alanları hakkında farkındalık sağlamasını amaçlar. Ders öğrencilere halkla ilişkilerin farklı alanlarında efektif olarak gerekli olabilecek bilgi ve araçları da sunacaktır.
İçerik Kurumsal İmaj, kurumsal itibar ve kurumsal kimlik İmaj ve itibar Misyon ve vizyon. Kurumsal kimlik, kurumsal kültür Kurumsal iletişim Kurumsal karar verme süreçleri ve halkla ilişkilerin rolü. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Sürdürülebilir gelişim ve iş dünyası Kurumsal sosyal sorumluluğun çerçevesi Paydaşlara yönelik sorumluluklar Legal Çerçeve İş etiği
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İletişimin temel öğeleri
2 İletişim sürecinin işleyişi
3 İletişim Engelleri
4 Sözel İletişim
5 Etkili konuşma ve Etkin dinleme teknikleri
6 Sözsüz iletişim ve algılama
7 Beden
8 Yazılı iletişim
9 İş yaşamı ve iletişim
10 Turizm işletmelerinde konukla iletişim
11 Turizm işletmelerinde etkili iletişim
12 Kurum içi halkla ilişkiler, Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları
13 Halkla İlişkiler uygulamaları örnek olaylar
14 Final sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
 Türkçe
 Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları