Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TURI 411OTEL İŞLETMELERİNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ3 + 07. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin otel işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi ile ilgili bilgi sahibi olması
Ders İçeriği Müşteri ilişkilerini geliştirme: müşteri ilişkileri kavramı ve özellikleri; müşteri ilişkilerinin yeni boyutları: satış ve pazarlamada toplam kalite yönetimi, müşteri için değer yaratma; müşterilerle iletişim: iletişim modeli ve öğeleri, müşterilerle iletişim biçimleri; müşteri hizmeti: müşteri hizmet kalitesi ve sistemi; müşteriyi kazanma ve tutma; müşteri ilişkilerinin ölçülmesi: fokus grup görüşmeleri, danışma panelleri düzenleme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrencilerin otel işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi ile ilgili bilgi sahibi olması

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00154444444445444
Ara Toplam54444444445444
Katkı54444444445444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11616
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)17272
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2MUHAMMET EMİN SOYDAŞ
Detay 2022-2023 Güz2MUHAMMET EMİN SOYDAŞ
Detay 2021-2022 Güz2NURAY SELMA ÖZDİPÇİNER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TURI 411 OTEL İŞLETMELERİNDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 3 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. MUHAMMET EMİN SOYDAŞ mesoydas@pau.edu.tr TUR A0307 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin otel işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi ile ilgili bilgi sahibi olması
İçerik Müşteri ilişkilerini geliştirme: müşteri ilişkileri kavramı ve özellikleri; müşteri ilişkilerinin yeni boyutları: satış ve pazarlamada toplam kalite yönetimi, müşteri için değer yaratma; müşterilerle iletişim: iletişim modeli ve öğeleri, müşterilerle iletişim biçimleri; müşteri hizmeti: müşteri hizmet kalitesi ve sistemi; müşteriyi kazanma ve tutma; müşteri ilişkilerinin ölçülmesi: fokus grup görüşmeleri, danışma panelleri düzenleme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ KAVRAMI, TANIMI VE KAPSAM
2 ÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ BİLEŞENLERİ, Müşterilerle İletişim ve Boyutları
3 Hizmetlerde Müşteri Bağlılığı ve Kalite
4 Müşteri İlişkilerinde Stratejik Yaklaşım
5 Müşteri İlişkilerinin Planlaması ve Uygulama Süreci
6 Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri
7 Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları
8 MÜŞTERİYİ KAZANMA, TUTMA VE MÜŞTERİ YAŞAM BOYU DEĞERİ
9 Ara sınav
10 Otel işletmelerinde konuk iletişimi
11 Otel işletmelerinde müşteri ilişkileri
12 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ VE E-TİCARET
13 Otel işletmelerinde şikayet yönetimi
14 Otel İşletmelerinde Yaşanan Konuk Şikâyetlerine İlişkin Örnekler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Odabaş, Y. (2015). Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, aura kitaplarıTürkçe
Timur, N., Barış N. (2013) Müşteri İlişkileri Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları