DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TURI 314REKREASYONA GİRİŞ3 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Rekreasyon ve animasyon faaliyetlerinin doğası, içerikleri ve bu etkinlikler çerçevesinde gelişen hizmet endüstrisinin özelliklerini, tüketici talebinin yapısını ve etkinliklerin verimlilik koşullarını öğretmektir.
Ders İçeriği AMAN, SERBEST ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARI, REKREASYON İHTİYACI, BİREYSEL VE TOPLUMSAL BOYUT, REKREASYONUN ÖZELLİKLERİ, SINIFLANDIRILMASI, ETKİNLİK ALANLARI, REKREASYONEL EĞİTİM, SOSYAL YAŞAM-EĞİTİM İLİŞKİSİ, REKREASYONEL YÖNETİM, PLANLAMA, PROGRAMLAMA, TESİS, ETKİNLİK, PAZARLAMA, REKREASYON İLE DİĞER ALANLAR İLİŞKİSİ, TURİZM-REKREASYON, REKREASYON-EKONOMİ, REKREASYON-PAZARLAMA, REKREASYON-YÖNETİM, REKREASYON-SPOR İLİŞKİSİ, TÜRKİYE'DE REKREASYONEL DURUM, TARİHSEL GELİŞİM, GÜNÜMÜZDEKİ DURUM, HÜKÜMET PROGRAMLARINDA VE KALKINMA PLANLARINDA REKREASYON.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1ZAMAN, SERBEST ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARINI ÖĞRENİR.
2REKREASYONUN ÖZELLİKLERİ VE SINIFLANDIRILMASI HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUR
3REKREASYONUN ETKİNLİK ALANLARINI ÖĞRENİR.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0144535544455344
ÖK 0245454344544545
ÖK 0355443445443454
Ara Toplam1314131212121213131312121313
Katkı45444444444444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11616
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar2ENGİN TAŞKIN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  TURI 314 Dersin Adı:  REKREASYONA GİRİŞ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 2   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ ENGİN TAŞKIN E-Mail:  etaskin@pau.edu.tr, İç Hat:  296 7468,
Ders Yeri PAU A0208,
Amaç : Rekreasyon ve animasyon faaliyetlerinin doğası, içerikleri ve bu etkinlikler çerçevesinde gelişen hizmet endüstrisinin özelliklerini, tüketici talebinin yapısını ve etkinliklerin verimlilik koşullarını öğretmektir.
İçerik : AMAN, SERBEST ZAMAN VE REKREASYON KAVRAMLARI, REKREASYON İHTİYACI, BİREYSEL VE TOPLUMSAL BOYUT, REKREASYONUN ÖZELLİKLERİ, SINIFLANDIRILMASI, ETKİNLİK ALANLARI, REKREASYONEL EĞİTİM, SOSYAL YAŞAM-EĞİTİM İLİŞKİSİ, REKREASYONEL YÖNETİM, PLANLAMA, PROGRAMLAMA, TESİS, ETKİNLİK, PAZARLAMA, REKREASYON İLE DİĞER ALANLAR İLİŞKİSİ, TURİZM-REKREASYON, REKREASYON-EKONOMİ, REKREASYON-PAZARLAMA, REKREASYON-YÖNETİM, REKREASYON-SPOR İLİŞKİSİ, TÜRKİYE'DE REKREASYONEL DURUM, TARİHSEL GELİŞİM, GÜNÜMÜZDEKİ DURUM, HÜKÜMET PROGRAMLARINDA VE KALKINMA PLANLARINDA REKREASYON.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Rekreasyon faaliyetlerinin serbest zaman faaliyetleri içindeki yeri
2 Turizmde kent yaşamı-rekreasyon ilişkisi
3 Turizmde rekreasyon araştırmaları
4 Rekreasyon planlama ilkeleri ve aşamaları
5 Rekreasyon ağırlıklı kırsal turizm anlayışı ve botanik turizmi
6 Kenlerdeki rekreasyon alanlarındaspor amaçlı egzersiz yapan bireylerinbenlik sunumu
7 Kongre turizminin rekreaktif açıdan değerlendirilmesi
8 Yayla-kamp ve karavan turizminin rekreaktif açıdan değerlendirilmesi
9 Bedensel engelli turizmi ve rekreasyon
10 Kış olimpiyatları ve kayak turizminde düzenlenebilecek rekreasyonel faaliyetler
11 Eğlence turizminin rekreasyonel açıdan değerlendirilmesi
12 Gof-yat turizmi veözel ilgi turizminin rekreasyonel açıdan değerlendirilmesi
13 Ftbol kamplarının ülke ve bölge turizmi açısından değerlendirilmesi
14 Turizm ve rekreasyonel faaliyetlerdei ilgi ve artışın nedenleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Rekreasyon ve turizm. Mustafa SağcanTürkçe
Boş zaman ve rekreasyon Yönetimi.Necdet Hacıolu ve diğr.Türkçe
Rekreasyon ve turizm. Mustafa SağcanTürkçe
Boş zaman ve rekreasyon Yönetimi.Necdet Hacıolu ve diğr.Türkçe
Rekreasyon ve turizm. Mustafa SağcanTürkçe
Boş zaman ve rekreasyon Yönetimi.Necdet Hacıolu ve diğr.Türkçe
Rekreasyon ve turizm. Mustafa SağcanTürkçe
Boş zaman ve rekreasyon Yönetimi.Necdet Hacıolu ve diğr.Türkçe
Rekreasyon ve turizm. Mustafa SağcanTürkçe
Boş zaman ve rekreasyon Yönetimi.Necdet Hacıolu ve diğr.Türkçe
Rekreasyon ve turizm. Mustafa SağcanTürkçe
Boş zaman ve rekreasyon Yönetimi.Necdet Hacıolu ve diğr.Türkçe
Rekreasyon ve turizm. Mustafa SağcanTürkçe
Boş zaman ve rekreasyon Yönetimi.Necdet Hacıolu ve diğr.Türkçe
Rekreasyon ve turizm. Mustafa SağcanTürkçe
Boş zaman ve rekreasyon Yönetimi.Necdet Hacıolu ve diğr.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları