DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TURI 412TURİZMDE HALKLA İLİŞKİLER3 + 08. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Halkla ilişkilerin turizmdeki yeri ve öneminin öğrenilmesi.
Ders İçeriği Halkla ilişkilerin rolü, halkla ilişkileri planlama, halkla ilişkilerde internet kullanımı,tanıtım ve medya, iletişim, elektronik medya,reklam ve halkla ilişkiler arasındaki farklar üzerinde durulacaktır.Halkla ilişkilerin turizmdeki önemine vurgu yapılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Halkla ilişkiler ve tanıtmanın turizmdeki yeri ve önemini kavramak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0145443454544534
Ara Toplam45443454544534
Katkı45443454544534

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)14444
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14444
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1NURAY SELMA ÖZDİPÇİNER

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  TURI 412 Dersin Adı:  TURİZMDE HALKLA İLİŞKİLER
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR NURAY SELMA ÖZDİPÇİNER E-Mail:  nselma@pau.edu.tr, İç Hat:  2123788 1152, 296 7443, 296 7443, 296 7484,
Ders Yeri TUR A0307,
Amaç : Halkla ilişkilerin turizmdeki yeri ve öneminin öğrenilmesi.
İçerik : Halkla ilişkilerin rolü, halkla ilişkileri planlama, halkla ilişkilerde internet kullanımı,tanıtım ve medya, iletişim, elektronik medya,reklam ve halkla ilişkiler arasındaki farklar üzerinde durulacaktır.Halkla ilişkilerin turizmdeki önemine vurgu yapılacaktır.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse Giriş
2 Halkla İlişkilerin Tanımı
3 Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
4 Halkla İlişkilerde Meslekleşme ve Temel İlkeler
5 Halkla İlişkilerde İletişim ve Kamuoyu
6 Halkla İlişkilerde Araştırma
7 Genel Tekrar
8 Ara Sınav
9 Halkla İlişkilerde Planlama ve Yönetim
10 Halkla İlişkilerde Medya İlişkileri
11 Halkla İlişkilerde Ortam ve Araçları
12 Kurum İçi Halkla İlişkiler
13 Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler ve Sponsorluk
14 Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları