DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TURI 414OTEL İŞLETMELERİNDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ3 + 08. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Otel işletmelerinde uygulanan toplam kalite yönetimi modeli ve stratejik kalite planlaması hakkında bilgi sahibi olunması.
Ders İçeriği Toplam Kalite Yönetimi modeli, Stratejik kalite planlaması, Süreç geliştirme, herkesin katılımı, liderlik, ürün ve süreç tasarımında kalite, tedarikci yönetimi, kalite geliştirme araçları konularını içeren bir derstir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Otel işletmelerinde uygulanan toplam kalite yönetimi modeli

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0145434445434544
Ara Toplam45434445434544
Katkı45434445434544

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)14444
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14444
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1SEHER CEYLAN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  TURI 414 Dersin Adı:  OTEL İŞLETMELERİNDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ SEHER CEYLAN E-Mail:  ceylans@pau.edu.tr, İç Hat:  296 7488, 296 7488,
Ders Yeri TUR A0103,
Amaç : Otel işletmelerinde uygulanan toplam kalite yönetimi modeli ve stratejik kalite planlaması hakkında bilgi sahibi olunması.
İçerik : Toplam Kalite Yönetimi modeli, Stratejik kalite planlaması, Süreç geliştirme, herkesin katılımı, liderlik, ürün ve süreç tasarımında kalite, tedarikci yönetimi, kalite geliştirme araçları konularını içeren bir derstir.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Otel işletmeleri tanımı, özellikleri,organizasyon yapısı
2 Hizmet sektörüne genel bakış ve hizmetin özellikleri
3 Kalite kavramı ve bilimsel gelişimi
4 kalite kültürü, kalitenin özellikleri
5 toplam kalite yönetimi kavramı ve ilkeleri
6 geleneksel yönetim ile toplam kalite yönetimi farkları
7 toplam kalite yönetimin amaçları
8 toplam kalite yönetiminin temel unsurları
9 arasınav
10 Toplam kalite yönetimi anlayışının işletmelerde uygulanması
11 Hizmet kalitesini etkileyen faktörler
12 Turizm işletmelerinde toplam kalite yönetimi
13 Otel işletmelerinde kalite yönetim sistemleri uygualamaları
14 sürekli gelişim ve süreç yönetimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları