Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TURI 419TURİZM İŞLETMELERİNDE MARKA YÖNETİMİ3 + 07. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, sürekli gelişen ve değişen rekabet ortamında markalaşmanın önemine dikkat çekerek turizm işletmelerinin marka yönetimi stratejilerini öğretmektir.
Ders İçeriği Bu ders kapsamında; marka yapılandırma ve yönetimi, marka değeri, marka statüsü, marka denkliği, marka kimliği, marka imajı, marka sadakati, marka farkındalığı ve marka çağrışımları konuları ele alınacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Marka yönetiminin konu ve kavramlarını öğrenmek.
2Turizm işletmelerinde marka değerinin ve yönetiminin önemini kavramak.
3Güçlü bir marka değeri yaratmak için turizm işletmelerinin stratejilerini anlamak.
4Etkin bir marka imajı yaratmanın turizm işletmeleri için önemini kavramak.
5Marka kişiliği ve kimliğinin turizm işletmeleri için önemini kavramak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001              
ÖK 002              
ÖK 003              
ÖK 004              
ÖK 005              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)1130130
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1SERAP ALKAYA
Detay 2022-2023 Güz1SERAP ALKAYA
Detay 2021-2022 Güz1SERAP ALKAYA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TURI 419 TURİZM İŞLETMELERİNDE MARKA YÖNETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi SERAP ALKAYA salkaya@pau.edu.tr TUR A0306 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, sürekli gelişen ve değişen rekabet ortamında markalaşmanın önemine dikkat çekerek turizm işletmelerinin marka yönetimi stratejilerini öğretmektir.
İçerik Bu ders kapsamında; marka yapılandırma ve yönetimi, marka değeri, marka statüsü, marka denkliği, marka kimliği, marka imajı, marka sadakati, marka farkındalığı ve marka çağrışımları konuları ele alınacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Marka Nedir? Faydaları, İşlevleri, Ürün-Marka İlişkisi
2 Marka Türleri, Markanın Boyutları ve Markanın Sahipliği
3 Markanın Görsel Bileşenleri: İsim, Logo, Amblem, Slogan
4 Marka Bileşenleri: Marka Kimliği ve Marka Kişiliği
5 Marka Bileşenleri: Marka İmajı ve Marka Değeri
6 Marka Denkliği
7 Ara sınav
8 Marka Sadakati ve Marka Farkındalığı, Marka Çağrışımı ve Algılanan Kalite
9 Marka Stratejileri: Konumlandırma, Algı Haritaları
10 Ödev Sunumları
11 Ödev Sunumları
12 Ödev Sunumları
13 Ödev Sunumları
14 Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları