Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ILH 468HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA0 + 27. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin mesleki açıdan gelişimine yönelik yaygın din eğitimi kavramları, alanları ve başta dini hitabet olmak üzere uygulamalar konusunda genel bilgi kazandırmak ve uygulama yapılmasının sağlanması hedeflenmektedir.
Ders İçeriği Yaygın eğitim ve din eğitimi, Türkiyede yaygın din eğitimi alanları, yaygın din eğitimi verecek personelin eğitimi ve nitelikleri, dini hitabet çeşitleri, Kuran kursları programları ve özel öğretim yöntemleri, cami ve Kuran kurslarında meslek bilgisi uygulamaları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İlahiyat meslek alanları tanımlar
2Yaygın din eğitimi ilgili kavramları yorumlar
3Cami merkezli din eğitimi ve hizmetlerini örneklendirir
4Cami merkezli din eğitimi ve hizmetlerini örneklendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)3412
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması4416
Materyal Tasarlama/Uygulama4312
Okuma5315
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz3İBRAHİM ULUDAŞ
Detay 2022-2023 Güz2İBRAHİM ULUDAŞ
Detay 2022-2023 Güz2İBRAHİM ULUDAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ILH 468 HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA 0 + 2 3 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi İBRAHİM ULUDAŞ iuludas@pau.edu.tr DSHMY D0104 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin mesleki açıdan gelişimine yönelik yaygın din eğitimi kavramları, alanları ve başta dini hitabet olmak üzere uygulamalar konusunda genel bilgi kazandırmak ve uygulama yapılmasının sağlanması hedeflenmektedir.
İçerik Yaygın eğitim ve din eğitimi, Türkiyede yaygın din eğitimi alanları, yaygın din eğitimi verecek personelin eğitimi ve nitelikleri, dini hitabet çeşitleri, Kuran kursları programları ve özel öğretim yöntemleri, cami ve Kuran kurslarında meslek bilgisi uygulamaları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 DERSİN İÇERİĞİ
2 HUTBE DUALARI 1
3 HUTBE DUALARI 2
4 CENAZE DUALARI
5 NİKAH DUASI
6 ASKER UĞURLAMA DUASI
7 EZAN DUASI
8 UYGULAMA
9 VİZE SINAVI
10 UYGULAMA
11 UYGULAMA
12 UYGULAMA
13 UYGULAMA
14 GENEL TEKRAR
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları