Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ILH 352SÜNNETE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR2 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Hadise yaklaşım konusunda çağdaş dönemin ana vasıfları hakkında öğrencileri bilgilendirmek, öğrencilerin muhtelif yaklaşımlar arasında mukayese ve tercih yapabilme kabiliyetini geliştirmek, çağdaş yorumların kaynakları, tartışmaların temel konuları hakkında bilgiler vermek ve öğrencilere akademik bir gözle değerlendirme yapabilme kabiliyeti kazandırmak.
Ders İçeriği Çağdaş tartışmalar bağlamında hadis öğrenim-öğretim âdâbı. Çağdaşlaşma dönemi islâm toplumunun genel durumu 3 Çağdaşlaşma döneminin temel vasıfları ve hadis 4 Çağdaş tartışmalar ve Batı düşüncesi ile ilişkisi 5 Çağdaşçı düşüncenin tarihi arka planı 6 Çağdaşlaşma dönemi hadis meselelerine farklı yaklaşimlar 7 Çağdaşlaşma döneminde hadis ve sünnet terimlerine farklı yaklaşımlar 8 İslâm dünyasında çağdaşçı düşünce önderleri: Fazlurrahman 9 Oryantalistlerin çağdaşlaşmaya yaklaşımları 10 Oryantalist yaklaşım ve çağdaşçı yaklaşımın metot açısından mukayesesi 11 Çağdaşçi hadis tenkitlerinin mahiyeti üzerine 12 Çağdaşlaşma dönemi metodolojileri bağlamında yeni yorumlama yöntemleri 13 Hadise çağdaşçı yaklaşımın günümüz açısından değeri ve faydaları 14 Çağdaşlaşma döneminin hadis ve sünnet açısından önemi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1 Modern dönem yaklaşımlarının hadis yorumuna etkisini tanır
2Hadislerin mesajını günümüz insanına modern bir üslupla aktarır
3Modern dönem hadis yorumlama metotlarını değerlendirir
4Modern dönemde karşılaşılan problemlere hadislerden çözüm üretir
5Modern yorumlama yöntemleri ile klasik yöntemler arasında mukayese yapar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)199
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)133
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)122
Arasınav166
Sunum (Öğrenci)133
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması236
Materyal Tasarlama/Uygulama4312
Okuma122
Pratik Çalışma177
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2OSMAN ORUÇHAN
Detay 2021-2022 Bahar2OSMAN ORUÇHAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ILH 352 SÜNNETE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. OSMAN ORUÇHAN ooruchan@pau.edu.tr DSHMY D0102 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Hadise yaklaşım konusunda çağdaş dönemin ana vasıfları hakkında öğrencileri bilgilendirmek, öğrencilerin muhtelif yaklaşımlar arasında mukayese ve tercih yapabilme kabiliyetini geliştirmek, çağdaş yorumların kaynakları, tartışmaların temel konuları hakkında bilgiler vermek ve öğrencilere akademik bir gözle değerlendirme yapabilme kabiliyeti kazandırmak.
İçerik Çağdaş tartışmalar bağlamında hadis öğrenim-öğretim âdâbı. Çağdaşlaşma dönemi islâm toplumunun genel durumu 3 Çağdaşlaşma döneminin temel vasıfları ve hadis 4 Çağdaş tartışmalar ve Batı düşüncesi ile ilişkisi 5 Çağdaşçı düşüncenin tarihi arka planı 6 Çağdaşlaşma dönemi hadis meselelerine farklı yaklaşimlar 7 Çağdaşlaşma döneminde hadis ve sünnet terimlerine farklı yaklaşımlar 8 İslâm dünyasında çağdaşçı düşünce önderleri: Fazlurrahman 9 Oryantalistlerin çağdaşlaşmaya yaklaşımları 10 Oryantalist yaklaşım ve çağdaşçı yaklaşımın metot açısından mukayesesi 11 Çağdaşçi hadis tenkitlerinin mahiyeti üzerine 12 Çağdaşlaşma dönemi metodolojileri bağlamında yeni yorumlama yöntemleri 13 Hadise çağdaşçı yaklaşımın günümüz açısından değeri ve faydaları 14 Çağdaşlaşma döneminin hadis ve sünnet açısından önemi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Hadis yorumlama ile ilgili genel bilgiler
2 Modern dönem yorumlama yöntemlerine giriş.
3 Modern dönemde karşılaşılan problemler.
4 Sosyolojik metod
5 Psikolojik metod.
6 Bilimci metod.
7 Feminist yaklaşımlar
8 Çevreci yaklaşımlar I
9 Çevreci yaklaşımlar II
10 Örnek metinler
11 Örnek metinler
12 Örnek metinler
13 Örnek metinler
14 Genel değerlendirme.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları