Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ILH 463ŞİA OKUMALARI2 + 07. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Şia hakkında ileri düzeyde okumalar yapmak ve mezhep hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak.
Ders İçeriği Türkçe, Arapça, Farsça veya İngilizce kitap, makale ve bilimsel yazılar, bildiriler vb. metinler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci Şia hakkında daha detaylı bilgi sahibi olur.
2Şia'nın inanç esasları hakkında derinlemesine bili edinir.
3Şia hakkında Türkçe ve yabancı dillerde yazılmış başlıca kitap ve makaleleri bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)122
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)3412
Arasınav199
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması4416
Materyal Tasarlama/Uygulama4312
Okuma5315
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1FATİH TOPALOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ILH 463 ŞİA OKUMALARI 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi FATİH TOPALOĞLU fatihtopaloglu@pau.edu.tr FTRYO A0244 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Şia hakkında ileri düzeyde okumalar yapmak ve mezhep hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak.
İçerik Türkçe, Arapça, Farsça veya İngilizce kitap, makale ve bilimsel yazılar, bildiriler vb. metinler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ethem Ruhi Fığlalı'nın "Şiiliğin Doğuşu ve Gelişmesi" adlı bildirisi çerçevesinde, Şia'nın ortaya çıkışı hakkındaki bilgilerin hatırlanması, o dönemde meydana gelen ve mezheplerin ve Şia'nın oluşumunda etkisi olan siyasi hadiselerin değerlendirilmesi.
2 Cemal Sofuoğlu'nun "Gadir Hum Meselesi" adlı makalesi çerçevesinde Gadir Hum olayıyla ilgili rivayetlerin değerlendirilmesi.
3 Hasan Onat'ın "Şii İmamet Nazariyesi" başlıklı makalesi ışığında İmamet meselesine bakış.
4 Metin Bozan'ın "İmamiyye Şiası’nın Peygamberlik ve İmamet Anlayışlarının Mukayesesi" başlıklı makalesinin okunması.
5 Yusuf Benli'nin "Gnostizmin Şia’nın İlk Oluşumuna Etkileri Meselesi" adlı tebliğinin değerlendirilmesi.
6 Yusuf Benli'nin "Bedâ" Fikrinin İmâmî-Şii Literatüre Girişinin Tarihî Sürecine İlişkin Değerlendirmeler Reddiyeci Yaklaşıma Göre -I-" makalesinin değerlendirilmesi.
7 Cemil Hakyemez'in "Şiî Takiyye İnancının Teşekkülü" makalesinin değerlendirilmesi.
8 Avni İlhan, "Kütüb-i Sitte'deki Hadislere Göre Mehdilik" makalesi ışığında Mehdilik meselesi.
9 Mustafa Öz, "Şia’da Rec’at İnancının Muhtemel Kökenleri ve Sözde Dinî Temelleri" makalesi.
10 Fatih Topaloğlu'nun "Şia’da Mehdi İnancının Oluşumunda Fars Kültürünün Etkisi" makalesi.
11 Cemil Hakyemez'in "Günümüz İran Şiiliğinde Mehdi Beklentisinin Siyasi Boyutu" makalesinin okunması.
12 Sakıb Yıldız'ın "İmâmiyye Şîası’nın Kur’ân’ın Tahrifi Konusuna Yaklaşımı" makalesinin okunması.
13 İlyas Üzüm'ün "Sünnî-Şiî Yakınlaşması: Dârü’t-Takrîb Tecrübesi" makalesinin okunması.
14 Türkiye'de Şia: Ali Albayrak'ın "Dini Gruplar Bağlamında Caferilik" makalesinin okunması.
Materyaller
DosyaDosya AdıDosya DiliOrjinal Dosya AdıEklenme Tarihi
Dosya İndir Şiiliğin Doğuşu ve GelişmesiTürkçeŞiiliğin_Doğuşu_Gelişmesi_Fığlalı.pdf13.09.2019 12:18:40
Dosya İndir Gadir_Hum_Sofuoğlu.pdfTürkçeGadir_Hum_Sofuoğlu.pdf30.09.2019 13:51:49
Dosya İndir Gadir_Hum_Sofuoğlu.pdfTürkçeŞii_İmamet_Nazariyesi_Onat.pdf30.09.2019 13:52:34
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1- Fığlalı, Ethem Ruhi. "Şiiliğin Doğuşu ve Gelişmesi". Milletler Arası Tarihte ve Günümüzde Şiilik Sempozyumu (Tebliğler ve Müzakereler). 33-46. İstanbul: İlmi Neşriyat, 1993. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları