Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ILH 430DİNLER ARASI İLİŞKİLER2 + 08. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dinlerin birbirlerine nasıl ve hangi kategori temelinde algıladıkları; diyalog ve dinlerarası diyologun mahiyeti, şartları ve diyalog yapan tarafların diyalogdan bekledikleri
Ders İçeriği Dinlerin öteki olarak kabul ettiği şeyi değerlendirmede kullandığı ölçütler; Hint (Hinduizm, Budizm vs) dinlerinin; semitik dinlerin (Yahudilik, Hıristiyanlık ve islam) diğer dinlere bakışıları; Dinlerarası diyalog, tanımı, mahiyeti ve beklentiler
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öteki ve dinlerin ötekisi kavramların tanır.
2Dinlerdeki ötekini algılama paradigmalarını ayırt eder
3Yahudiliğin, Hinduizmin diğer dinlere bakışlarını kavrar
4Budizm ve Hıristiyanlığın diğer dinlere bakışlarını kavrar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001      444 45
ÖK 002      443 54
ÖK 003      545 55
ÖK 004      554 44
Ara Toplam      181716 1818
Katkı000000544055

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31339
Ödevler11313
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1İSMET EŞMELİ
Detay 2023-2024 Bahar3İSMET EŞMELİ
Detay 2022-2023 Bahar1İSMET EŞMELİ
Detay 2021-2022 Bahar1İSMET EŞMELİ
Detay 2020-2021 Bahar1İSMET EŞMELİ
Detay 2019-2020 Bahar1İSMET EŞMELİ
Detay 2018-2019 Bahar1İSMET EŞMELİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ILH 430 DİNLER ARASI İLİŞKİLER 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İSMET EŞMELİ iesmeli@pau.edu.tr DSHMY D0104 ÖİDB BB109 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dinlerin birbirlerine nasıl ve hangi kategori temelinde algıladıkları; diyalog ve dinlerarası diyologun mahiyeti, şartları ve diyalog yapan tarafların diyalogdan bekledikleri
İçerik Dinlerin öteki olarak kabul ettiği şeyi değerlendirmede kullandığı ölçütler; Hint (Hinduizm, Budizm vs) dinlerinin; semitik dinlerin (Yahudilik, Hıristiyanlık ve islam) diğer dinlere bakışıları; Dinlerarası diyalog, tanımı, mahiyeti ve beklentiler
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 DİNLER ARASI İLİŞKİLER ALANI VE İLGİLİ KAVRAMLAR
2 DİNLER TEOLOJİSİ: MODELLER VE YENİ YAKLAŞIMLAR
3 YAHUDİLİK AÇISINDAN DİĞER DİNLER VE MENSUPLARI
4 HIRİSTİYANLIK AÇISINDAN DİĞER DİNLER VE MENSUPLARI
5 İSLAM AÇISINDAN DİĞER DİNLER VE MENSUPLARI
6 YAHUDİ-HIRİSTYAN-MÜSLÜMAN REDDİYE GELENEĞİ
7 HİNT DİNLERİ AÇISNDAN DİĞER DİNLER VE MENSUPLARI
8 UZAK DOĞU DİNLERİ VE DİĞER DİNLERLE İLİŞKİSİ
9 MECUSİ DİNİ EDEBİYATINDA İSLAM VE MÜSLÜMANLAR
10 TÜRKLERİN DİNLERLE İLİŞKİLERİ
11 OSMANLI DEVLETİNDE GAYRİMÜSLİMLER
12 HIRİSTİYAN MİSYONERLİĞİNDE YENİLİKLER VE UYGULAMA ALANLARI
13 BATI DÜNYASINDA İSLAM'A VE MÜSLÜMANLARA BAKIŞ VE İSLAMAFOBİ
14 YENİ DİNİ HAREKETLERİN YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ VE MENSUPLARIYLA İLİŞKİLERİ
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
DİNLER ARASI İLİŞKİLER, EDİT. ALİ İSRA GÜNGÖR, GRAFİKER YAYINLARI, 2017.Türkçe
DİNLER ARASI İLİŞKİLER, EDİT. ALİ İSRA GÜNGÖR, GRAFİKER YAYINLARI, 2017.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları