Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 404ULUSLARARASI PAZARLAMA3 + 08. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Uluslar arası pazarlama günümüz dinamik dünyasında hayatta kalmak ve büyümek isteyen firmalar için gerekli bir hal almıştır. Dünya pazarları değişiyor. Bir yandan yeni rakipler ortaya çıkarken öte yandan eski rakipler birleşmeler, ele geçirmeler ve bütünleşmelerle güç kazanıyor. Küresel köy küresel pazaryerine dönüşüyor. Bu dersin amacı, uluslar arası pazarlamadaki zorluk ve fırsatları tanıtmaktır.
Ders İçeriği 1. Giriş: Uluslararası pazarlama kavramı 2. Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen faktörler 3. Uluslararası ticaret teorileri 4. Uluslararası pazarlama stratejisi 5. Uluslararası ürün politikaları 6. Dağıtım: dış pazarlara giriş metotları 7. Uluslararası pazarda fiyatlandırma 8. Uluslararası tutundurma
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Uluslar arası pazarlamaya ilişkin temel kavramları öğrenir.
2Uluslar arası pazar çevresini tanır.
3Uluslar arası pazarlama yönetiminin öğrenir.
4Dış pazarlar giriş yöntemlerinin öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar5AHMET KARACA
Detay 2022-2023 Bahar5AHMET KARACA
Detay 2021-2022 Bahar6AHMET KARACA
Detay 2020-2021 Bahar6AHMET KARACA
Detay 2019-2020 Bahar6OĞUZHAN AYDIN
Detay 2018-2019 Bahar6OĞUZHAN AYDIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 404 ULUSLARARASI PAZARLAMA 3 + 0 5 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi AHMET KARACA akaraca@pau.edu.tr UBYO A0141 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Uluslar arası pazarlama günümüz dinamik dünyasında hayatta kalmak ve büyümek isteyen firmalar için gerekli bir hal almıştır. Dünya pazarları değişiyor. Bir yandan yeni rakipler ortaya çıkarken öte yandan eski rakipler birleşmeler, ele geçirmeler ve bütünleşmelerle güç kazanıyor. Küresel köy küresel pazaryerine dönüşüyor. Bu dersin amacı, uluslar arası pazarlamadaki zorluk ve fırsatları tanıtmaktır.
İçerik 1. Giriş: Uluslararası pazarlama kavramı 2. Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen faktörler 3. Uluslararası ticaret teorileri 4. Uluslararası pazarlama stratejisi 5. Uluslararası ürün politikaları 6. Dağıtım: dış pazarlara giriş metotları 7. Uluslararası pazarda fiyatlandırma 8. Uluslararası tutundurma
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı
2 Pazarlama, Uluslararası pazarlama, ihracat, dış ticaret kavramları, uluslararası ticaretin dünü, bugünü, Türkiyenin dış ticareti, Firmaların Uluslararası Pazarlara Katılma dereceleri,ihracat çeşitleri
3 Pazar çevresinin tanınması: ekonomik, kültürel ve sosyal, politik ve yasal çevre
4 Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma, Pazarlama planları ve stratejileri.
5 Uluslararası Tüketici Davranışları: Tüketici davranışını etkileyen psikolojik se kişisel faktörler, sosyal ve kültürel faktörler, tüketicinin satın alma süreci
6 Uluslararası Mal Politikaları: Mutlak ve Mukayeseli Üstünlük teorileri, evrensel mamul hayat eğrisi, Uluslararası Pazarlarda takip edilecek mal politikaları, Mamul hatlarının yönetimi, marka
7 uluslararası Fiyatlandırma Kararları ve Ödeme Şekilleri: Fiyatlandırmanın Amaçları, temelleri,fiyat farklılaştırması, transfer fiyatlandırma, ihracat bedellerinin ödenmesinde kullanılan yöntemler.
8 vize
9 Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kanallarının Seçimi: Dolaylı ve Dolaysız İhracat, Yurtdışında Üretim, Dış Pazarda Dağıtım Kanallarının Seçimi,
10 Uluslararası Pazarlamada Fiziksel Dağıtım ve Özellikleri
11 Uluslararası Pazarlamada Tutundurma ve Vasıtaları ve Kararları
12 Uluslararası Pazarlamada Örgütleme ve Kontrol
13 Uluslararası Pazarlama Araştırmaları.
14 Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Uluslararası Pazarlama Stratejisi Frank BradleyTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları