Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EKOM 522YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II3 + 06. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin karmaşık işletme ve iş dünyası problemlerini çözümleyip, modelleyebilmesi, ve oluşan modellerin farklı teknikler kullanarak çözüme ulaştırılması, ulaşılan çözümün yorumunun yapılması ve karar vericilere faydalı olacak şekilde sunulmasıdır.
Ders İçeriği Bu derste, problem modelleme, doğrusal programlama, grafik çözüm, simplex metot, atama problemleri, taşıma problemleri ve tüm bunların MS Excel ile modellenerek çözümleyici kullanılarak çözümlerinin bulunması ve bulunan sonuçların karar almaya olan etkileri konularına değinilecektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Problemleri tanıma, anlama ve çözümleyebilme
2Uygun modelleri kurma
3Yöneylem araştırması tekniklerini tanıma ve problemde hangisinin kullanılabileceğini tespit etme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12224
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar2TAHSİN AVCI
Detay 2022-2023 Bahar2TAHSİN AVCI
Detay 2021-2022 Bahar2TAHSİN AVCI
Detay 2020-2021 Bahar2TAHSİN AVCI
Detay 2018-2019 Bahar2TAHSİN AVCI
Detay 2017-2018 Bahar2AHMET KARACA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EKOM 522 YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II 3 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. TAHSİN AVCI tavci@pau.edu.tr UBYO A0141 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğrencilerin karmaşık işletme ve iş dünyası problemlerini çözümleyip, modelleyebilmesi, ve oluşan modellerin farklı teknikler kullanarak çözüme ulaştırılması, ulaşılan çözümün yorumunun yapılması ve karar vericilere faydalı olacak şekilde sunulmasıdır.
İçerik Bu derste, problem modelleme, doğrusal programlama, grafik çözüm, simplex metot, atama problemleri, taşıma problemleri ve tüm bunların MS Excel ile modellenerek çözümleyici kullanılarak çözümlerinin bulunması ve bulunan sonuçların karar almaya olan etkileri konularına değinilecektir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ulaştırma Problemleri : Matematiksel Modeli, Kuzey-Batı Köşe Yöntemi
2 En Az Maliyetli Gözeler Yöntemi, Satır Minima, Sütun Minima
3 Vogel Yaklaşımı Yöntemi, En Uygun Çözüm
4 En Uygun Çözüm, Bozulma Durumu
5 Duyarlılık Analizi
6 Atama Modeli
7 Duyarlılık Analizi, Aktarma Modeli
8 Duyarlılık Analizi, Aktarma Modeli
9 Ağ Analizi: Minimum Yayılan Ağaç Problemleri, En Kısa Yol Problemi
10 Maksimum Akış Problemleri, Minimum Maliyet Problemi
11 Kritik Yol Yöntemi
12 PERT Analizi
13 Envanter (Stok) Modelleri
14 Deterministik Stok Modelleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Operations Research: Applications and Algorithms, Wayne L. Winston, Brooks/Cole Cengage Learning, Fourth Edition (International Student Edition), Belmont, 2004.Türkçe
Introduction to Operations Research, Hillier, F.S., Lieberman, G.J., McGraw-Hill International Edition, Nineth Edition, Singapore, 2010.Türkçe
WINQSB, Yıh-Long Chang, John Wiley & Sons. Inc.USA, 1998.Türkçe
Yöneylem Araştırması, Çev. Baray, Ş.A., Esnaf, Ş. (Operations Research: An Introduction, Taha, H. A.,5th ed. Macmillan, New York, 1992) Literatür, İstanbul, 2000.Türkçe
Tamsayılı Programlama: Teori, Modeller ve Algoritmalar, M. Akif Bakır ve Bülent Altunkaynak, Nobel Yayın, Ankara, 2003.Türkçe
Yöneylem Araştırması, Ahmet Öztürk, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa, 2007Türkçe
Yöneylem Araştırması :İşletmecilik Uygulamalı Bilgisayar Destekli Modelleme, Aydın Ulucan, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2004.Türkçe
Doğrusal Programlama, Sucu, M., Bizim Büro Basımevi, Ankara, 1996.Türkçe
Yöneylem Araştırmasında Yararlanılan Karar Yöntemleri, Esin, A., Gazi Üniversitesi, Yayın No: 126, Üçüncü Baskı, Ankara, 1988.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları