DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OTI 143TARIM VE ÇEVRE2 + 27. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin tarım-çevre etkileşiminde ortaya çıkan çevre sorunlarını anlamalarını ve çözümleri yönünde fikir üretip, karar verebilmelerini, ilgililere öneride bulunmalarını sağlamaktır.
Ders İçeriği Tarımsal üretim ve çevre sorunları; tanımlar, dünyada ve Türkiye’de aktuel durum• Örneklerle alıcı ortam bazında başlıca kirlilik tipleri • Kirlilik faktörleri- tarımsal ve doğal ekosistem arasındaki ilişkiler• Tarımsal faaliyetlerden kaynaklanan çevre sorunları • Seçilmiş konularda proje-sunu hazırlama• Genel değerlendirme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
43Öğrenci tarımsal üretim-çevre sorunları ilişkilerini kavrayabilme becerisi kazanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 4311        
Ara Toplam11        
Katkı1100000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler10440
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)2714
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz2OKTAY ERDOĞAN
Detay 2019-2020 Güz4ALİME BAYINDIR EROL

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  OTI 143 Dersin Adı:  TARIM VE ÇEVRE
Saat (T+P) : 2 + 2   Şube No : 2   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  DOÇENT OKTAY ERDOĞAN E-Mail:  İç Hat: 
Ders Yeri UBYO A0019,
Amaç : Bu dersin amacı öğrencilerin tarım-çevre etkileşiminde ortaya çıkan çevre sorunlarını anlamalarını ve çözümleri yönünde fikir üretip, karar verebilmelerini, ilgililere öneride bulunmalarını sağlamaktır.
İçerik : Tarımsal üretim ve çevre sorunları; tanımlar, dünyada ve Türkiye’de aktuel durum• Örneklerle alıcı ortam bazında başlıca kirlilik tipleri • Kirlilik faktörleri- tarımsal ve doğal ekosistem arasındaki ilişkiler• Tarımsal faaliyetlerden kaynaklanan çevre sorunları • Seçilmiş konularda proje-sunu hazırlama• Genel değerlendirme
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tarım nedir?
2 Çevre nedir?
3 Tarım ve çevre nedir?
4 Tarımın çevre üzerindeki etkileri?
5 Tarımın çevre üzerindeki etkileri?
6 Kimyasal mücadelenin zararları
7 Alternatif mücadele yöntemleri
8 Ara sınav
9 Alternatif mücadele yöntemleri
10 Bölgesel tarım sorunları
11 Bölgesel tarım sorunları ve cevapları
12 Bölgesel tarım sorunları ve cevapları
13 Bölgesel tarım sorunları ve cevapları
14 Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ertürk, H., 2009. Çevre Bilimleri. Ekin Yayınları. 524 s. Türkçe
Türkman, A., 2000. Yaşanabilir bir çevre için. Dokuz Eylül Yayınları. 251 s. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları