Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ELO 454TIP ELEKTRONİĞİ3 + 08. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Fizyolojik ve biyolojik işaretler, elektrotlar, biyopotansiyel yapılar ve yükselteçler, biyotıpta enstrümentasyon, görüntüleme ve analiz teknikleri, statik analizi konularında yeterlilik kazandırmaktır.
Ders İçeriği İnsan fizyolojik ve biyolojik işaretleri ve oluşumu, biyolojik işaretlerin işlenmesi. Temel algılayıcılar, biyopotansiyel oluşumu, dönüştürücüler; rezistif, indüktif, kapasitif, piezoelektrik, elektromanyetik dönüştürücüler. Biyopotansiyel elektrotlar, elektrot-elektrolit ikilisi, elektrot çeşitleri ve uygulamaları, eşdeğer devreleri. Biyomedikal enstrümentasyon ugulamaları; kalp-dolaşım sistemleri, ENG, EMG, EEG, EKG ve kardyovasküler ölçme düzenleri, solunum sistemleri, elektromanyetik girişim. X- ışınlı bilgisayarlı tomografi, ultrason görüntüleme, manyetik rezonans görüntüleme, görüntülemeyi yeniden oluşturma. Fizyolojik sistemlerin statik analizi; zaman düzlemi analizi, frekans düzlemi analizi, kararlılık analizi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fizyolojik ve biyolojik işaretleri ve oluşumunu tanımlar.
2Algılayıcılar ve prensiplerini tanımlar.
3Elektrot çeşitlerini yükselteç devrelerinde kullanır.
4Biyotıpta enstrümentasyon çeşitlerini ve uygulama alanlarını açıklar
5Görüntüleme çeşitlerini ve analiz tekniklerini açıklar.
6Fizyolojik sistemlerin statik analizini yapar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12222
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1ADİLE AKPUNAR BOZKURT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ELO 454 TIP ELEKTRONİĞİ 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ADİLE AKPUNAR BOZKURT aakpunar@pau.edu.tr TEK A0108 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Fizyolojik ve biyolojik işaretler, elektrotlar, biyopotansiyel yapılar ve yükselteçler, biyotıpta enstrümentasyon, görüntüleme ve analiz teknikleri, statik analizi konularında yeterlilik kazandırmaktır.
İçerik İnsan fizyolojik ve biyolojik işaretleri ve oluşumu, biyolojik işaretlerin işlenmesi. Temel algılayıcılar, biyopotansiyel oluşumu, dönüştürücüler; rezistif, indüktif, kapasitif, piezoelektrik, elektromanyetik dönüştürücüler. Biyopotansiyel elektrotlar, elektrot-elektrolit ikilisi, elektrot çeşitleri ve uygulamaları, eşdeğer devreleri. Biyomedikal enstrümentasyon ugulamaları; kalp-dolaşım sistemleri, ENG, EMG, EEG, EKG ve kardyovasküler ölçme düzenleri, solunum sistemleri, elektromanyetik girişim. X- ışınlı bilgisayarlı tomografi, ultrason görüntüleme, manyetik rezonans görüntüleme, görüntülemeyi yeniden oluşturma. Fizyolojik sistemlerin statik analizi; zaman düzlemi analizi, frekans düzlemi analizi, kararlılık analizi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Genel Tanımlar
2 Biyoelektrik işaretlerin Oluşumu
3 Elektronörogram İşaretlerinin Ölçülmesi
4 Elektronörogram İşaretlerinin Ölçülmesi
5 Elektronörogram İşaretlerinin Ölçülmesi
6 Elektroensefalogram ve Uyarılmış Potansiyel İşaretlerinin Ölçülmesi
7 Elektroretinogram ve elektrookulogram İşaretlerinin Ölçülmesi
8 Kan Basıncının Ölçülmesi
9 Kan Akış ve Hacminin Ölçülmesi
10 Kan Akış ve Hacminin Ölçülmesi
11 Elektrotlar ve Dönüştürücüler
12 Elektrotlar ve Dönüştürücüler
13 Biyolojik İşaretlerin İşlenmesi
14 Biyolojik İşaretlerin İşlenmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
YAZGAN E, KORÜREK M., Tıp Elektroniğine Giriş, 1995Türkçe
İnan GÜLER, Tıp Elektroniği sunularıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Proje20Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları