Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MTMM 234TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Toplam kalite yönetimi anlayışını kavratmak ve bir işyerinde uygulayabilecek bilgiyi vermek
Ders İçeriği Rekabet ve kalite kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi ve kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları, sürekli iyileştirme (Kaizen), kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetiminde Tedarikçiler, EFQM Mükemmellik Modeli, ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel kalite kavramlarını, kalitenin gelişimi, boyutlarını ve unsurlarını bilir ve çalıştığı işletmenin kalite tanımını yapar
2Kalite gurularını ve kaliteye katkılarını bilmek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00112345512344211
ÖK 002              
Ara Toplam12345512344211
Katkı11223311222111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler7321
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1GONCA ŞİMŞEK GÜNDÜZ
Detay 2022-2023 Bahar1SİDEM KANER
Detay 2021-2022 Bahar1SİDEM KANER
Detay 2020-2021 Bahar1SİDEM KANER
Detay 2019-2020 Bahar1SİDEM KANER
Detay 2018-2019 Bahar1SİDEM KANER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MTMM 234 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. GONCA ŞİMŞEK GÜNDÜZ gsimsek@pau.edu.tr TEK A0102 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Toplam kalite yönetimi anlayışını kavratmak ve bir işyerinde uygulayabilecek bilgiyi vermek
İçerik Rekabet ve kalite kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi ve kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları, sürekli iyileştirme (Kaizen), kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetiminde Tedarikçiler, EFQM Mükemmellik Modeli, ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kalite kavramı, kalite ile ilgili kavramlar ve kalitenin bileşenleri
2 Toplam kalite yönetimi
3 Kaliteye ulaşmada gerekli aşamalar, kaliteyi etkileyen faktörler
4 Kalite maliyetleri
5 Kalite yönetim sistemi, kalite planlaması
6 Ülkemizde kalite anlayışı, rekabet unsurları
7 Kalite kontrol
8 Vize
9 Kalite kontrol uygulaması
10 Kalite güvence
11 Kalite ve yönetim teknikleri
12 Kalite ve yönetim teknikleri
13 Standardizasyon, sertifikasyon ve kalite ödülleri
14 Standardizasyon, sertifikasyon ve kalite ödülleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları