Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PEM 306ENGELSİZ PEYZAJ TASARIM YAKLAŞIMI2 + 26. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Engelsiz mekan tasarımının öneminin algılanması, engelsiz mekan için peyzaj tasarım yaklaşımının tasarım sürecinde yer alması gerekliliğinin aktarılması, engelsiz mekanlar için peyzaj tasarıma yönelik gerekli bilgi ve kriterlerin öğrencilere aktarılmasıdır.
Ders İçeriği Engelsiz mekanlar için peyzaj tasarımı kavramı, engel kavramı, mimari engeller, yönetmelikler, engelsiz mekan ve bileşen çözümleri için örneklerin incelenmesi, engelsiz mekânlar için peyzaj tasarımı, farklı mekanlarda engelsiz peyzaj tasarım örneklerinin aktarılmasıdır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Engelsiz tasarım bilincine sahip olma
2Engelsiz peyzaj tasarım kriterlerini neler olduğunu bilmek
3Yaratıcı düşünme sürecinde tasarım bilgisinin yeniden üretilmesi; engelsiz tasarım ilkeleri doğrultusunda peyzaj tasarımında yeni ve özgün sonuçlara ulaşabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 001   45555
ÖK 002    5555
ÖK 003   34555
Ara Toplam   714151515
Katkı00025555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler236
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)177
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1AYŞE ÖZDEMİR
Detay 2022-2023 Bahar1AYŞE ÖZDEMİR
Detay 2021-2022 Bahar1AYŞE ÖZDEMİR
Detay 2020-2021 Bahar1AYŞE ÖZDEMİR
Detay 2020-2021 Bahar1CENNET TEKİN CÜRE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PEM 306 ENGELSİZ PEYZAJ TASARIM YAKLAŞIMI 2 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYŞE ÖZDEMİR ayseozdemir@pau.edu.tr KKM A0102-15 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Engelsiz mekan tasarımının öneminin algılanması, engelsiz mekan için peyzaj tasarım yaklaşımının tasarım sürecinde yer alması gerekliliğinin aktarılması, engelsiz mekanlar için peyzaj tasarıma yönelik gerekli bilgi ve kriterlerin öğrencilere aktarılmasıdır.
İçerik Engelsiz mekanlar için peyzaj tasarımı kavramı, engel kavramı, mimari engeller, yönetmelikler, engelsiz mekan ve bileşen çözümleri için örneklerin incelenmesi, engelsiz mekânlar için peyzaj tasarımı, farklı mekanlarda engelsiz peyzaj tasarım örneklerinin aktarılmasıdır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 PROGRAMIN VE DERSİN AMACININ TARTIŞILMASI PPT. SUNUM, KONU ÜZERİNE YÜZ YÜZE TARTIŞMA
2 kent merkezinde düzenlenmiş engelsiz alanlara teknik gezi
3 yıl içi etkinlik: ÖĞRENCİ FAALİYETİ: PROJE 1.AŞAMA : güzergah erişilebilirlik deneyimi
4 yıl içi etkinlik ÖĞRENCİ FAALİYETİ: PROJE 1.AŞAMA güzergah erişilebilirlik DENEYİMİ AKTARIMI
5 ENGELLİLİK VE ERİŞİLEBİLİRLİK: STANDARTLAR, YÖNETMELİKLER VE İLKELER KAVRAMLAR, ENGELLİLİK KAVRAMI, ENGELLİLİK DÜZEYLERİ, ENGELLİLERİN KENT YAŞAMINDA KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR, YASAL MEVZUAT, ULUSLARARASI STANDARTLARININ TARTIŞILMASI ÖRNEK ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
6 ENGELLİLİK VE ERİŞİLEBİLİRLİK: STANDARTLAR, YÖNETMELİKLER VE İLKELER KAVRAMLAR, ENGELLİLİK KAVRAMI, ENGELLİLİK DÜZEYLERİ, ENGELLİLERİN KENT YAŞAMINDA KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR, YASAL MEVZUAT, ULUSLARARASI STANDARTLARININ TARTIŞILMASI ÖRNEK ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
7 ara sınav
8 bayram
9 ENGELSİZ TASARIM UYGULAMALARINA İLİŞKİN ÖRNEKLER; EVRENSEL TASARIM ENGELSİZ PEYZAJ TASARIMI YAKLAŞIMI
10 23.04.2024 ENGELSİZ TASARIM UYGULAMALARINA İLİŞKİN ÖRNEKLER; EVRENSEL TASARIM ENGELSİZ PEYZAJ TASARIMI YAKLAŞIMI
11 ENGELSİZ TASARIM UYGULAMALARINA İLİŞKİN ÖRNEKLER; EVRENSEL TASARIM ENGELSİZ PEYZAJ TASARIMI YAKLAŞIMI
12 yıl içi etkinlik ÖĞRENCİ FAALİYETİ : PROJE 3.AŞAMA STANDARTLARA GÖre değerlendirme sunumu
13 yıl içi etkinlik ÖĞRENCİ FAALİYETİ : PROJE 3.AŞAMA STANDARTLARA GÖRE DEĞERLENDİRME SUNUMU
14 SEÇİLEN ALANLARDA SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER ODAKLI TASARIM YAKLAŞIMI Genel yaklaşım ÜZERİNDE TARTIŞMAK /KRİTİK
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav25Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik25Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları