Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PEM 101TEMEL TASARIM3 + 21. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Tasarımın temel ilke ve ögelerinin tanıtımı ve bunların iki ve üç boyutlu tasarımda kullanımına ilişkin uygulamaların yapılması.
Ders İçeriği Tasarımın tanımı, tasarımı oluşturan bileşenlerin (çizgi, biçim, ölçü, aralık, doku, renk, ışık ve gölge, vurgu, dizi, hareket) ve tasarıma yön veren ilkelerin (tekrar-ritm, aralıklı tekrar, denge, zıtlık, uyumlaştırma, egemenlik, birlik, uygunluk, hiyerarşi, tamamlık) ayrıntılı olarak çalışılmasının yapıldığı derste bunlara ilaveten, tasarım öğretiminin amaç ve faydaları ve tasarım çalışmalarının aşamaları da verilmektedir. Ders kapsamında öğrenilen tasarım ilkeleri ve tasarım bileşenleri doğrultusunda örnek tasarım çalışmaları da yapılmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel tasarım ilke ve ögelerinin öğrenilmesi
2İlke ve ögelerin iki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturma, mekan tanımlama
3Eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi
4Düşüncelerin soyut ve somut anlatımlarla ifade edilmesi

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 001       5
ÖK 002     5 5
ÖK 003     5 5
ÖK 004     5 5
Ara Toplam     15 20
Katkı00000405

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)16060
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)16060
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1MURAT ZENGİN
Detay 2018-2019 Güz2AYŞE ÖZDEMİR
Detay 2018-2019 Güz2MURAT ZENGİN
Detay 2018-2019 Güz3DUYGU DOĞAN
Detay 2018-2019 Güz3MURAT ZENGİN
Detay 2018-2019 Güz4AHMET ÖZER
Detay 2018-2019 Güz4MURAT ZENGİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PEM 101 TEMEL TASARIM 3 + 2 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MURAT ZENGİN mzengin@pau.edu.tr KKM A0404-11 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Tasarımın temel ilke ve ögelerinin tanıtımı ve bunların iki ve üç boyutlu tasarımda kullanımına ilişkin uygulamaların yapılması.
İçerik Tasarımın tanımı, tasarımı oluşturan bileşenlerin (çizgi, biçim, ölçü, aralık, doku, renk, ışık ve gölge, vurgu, dizi, hareket) ve tasarıma yön veren ilkelerin (tekrar-ritm, aralıklı tekrar, denge, zıtlık, uyumlaştırma, egemenlik, birlik, uygunluk, hiyerarşi, tamamlık) ayrıntılı olarak çalışılmasının yapıldığı derste bunlara ilaveten, tasarım öğretiminin amaç ve faydaları ve tasarım çalışmalarının aşamaları da verilmektedir. Ders kapsamında öğrenilen tasarım ilkeleri ve tasarım bileşenleri doğrultusunda örnek tasarım çalışmaları da yapılmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tasarım Temel Tasarım Temel Tasarım Ögeleri
2 Temel Tasarım İlkeleri Bauhaus Ekolü Gestalt Teorisi ve ilkeleri
3 Soyutlama Denge, Birlik ve Düzen
4 Soyutlama Mekân ve Heykel - Tekrar ve Hiyerarşi (Koram)
5 Uygunluk _Zıtlık Egemenlik ve Vurgu
6 Sulu boya tekniği İmgesel Tasarım Kolaj tekniği - Soyutlama
7 Ara Sınav
8 İmgesel Tasarım Kolaj tekniği Soyutlama
9 İmgesel Tasarım Kolaj tekniği Soyutlama
10 Mekân tasarımı
11 Lynch Analizi
12 Mekân tasarımı
13 Mekân tasarımı
14 Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Alexander, C. (1971). A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction, London: The ArchitecturalPress.English
Bauhaus, (edited by Jeannine Fiedler and Peter Feierabend), published by Könemann in 1999English
Bayraktar, N. ve diğerleri (2012).Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım, Nobel Yayınları, Ankara.Türkçe
Collen, G. (1961). Townscape, The Architectural Press, London.English
Erdoğan, E. ve Çelik, F. (2015). Temel Tasarım Ders Kitabı. ISBN: 978-605-136-192-5. Ankara Üniversitesi Yayınevi, 232, Ankara.Türkçe
Güngör, H. İ. (2016). Temel tasar. Görsel sanat ve mimarlık için. Patates Baskı Yayınları, 258.Türkçe
Hall, P. (1988). Cities of Tomorrow, TJ International Press, London.English
İnceoğlu, N. (2012) Eskizler, Nemli Yayınları, İstanbul.Türkçe
Lang, J. (1987). Creating Architectural Theory: The Role of the Behavioral Sciences in Environmental Design, Van Nostrand Reinhold, New York.Türkçe
Lozano, E.E. (1990). Community Design and the Culture of Cities, Cambridge University Press, London.English
Lynch, K. (1992). Good City Form, The MIT Press, New York.English
Lynch, K. (2010). Kent İmgesi, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.Türkçe
Marcus, C.C. & Francis, C. (1998). People Places, John Wiley&Sons Press, New York.English
Ocvirk,O, Stinson, R & diğerleri ( 2015) Sanatın Temelleri, Karakalem Yayınları, İzmirTürkçe
Öztuna, Y (2008) Görsel İletişimde Temel Tasarım, Güzel Sanatlar Matbaası, İstanbulTürkçe
Whyte, W.H. (1964). Cluster Development, American Conservation Association Press, New York.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları