Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PEM 203BİTKİ MATERYALİ VE KULLANIMI-12 + 23. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilere bitkisel materyalin önemini, bitki sistematiğini öğrenmelerini; uygulamalarda çok kullanılan doğal, egzotik ve kültüre alınmış tohumlu bitkilerin estetik ve işlevsel amaçlı kullanım açısından özelliklerini örnek bitki türleri ile öğrenmeleri için teorik ve pratik bilgilerin verilmesidir.
Ders İçeriği Tasarım elemanı olarak bitkinin etkisinin ortaya konulması amacıyla öğrencilere bitkisel materyalin önemini, bitki sistematiğini öğrenmelerini; uygulamalarda çok kullanılan doğal, egzotik ve kültüre alınmış tohumlu bitkilerinden Açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) ve Kapalı tohumlu (Angiospermae) bitkilerden Palmiyelerin (tek çenekli - odunsu gövde) estetik ve işlevsel amaçlı kullanım açısından özelliklerini (morfolojik özellikleri, yetişme ortamı özellikleri yayılışını, çiçeklenme zamanları ve süreleri vb.) örnek bitki türleri ile öğrenmelerini sağlamaktır. Derslerde gösterilen bitkilere ilişkin farklı görsel gösterim materyalleri kullanılmakta ve uygulamalarda canlı materyaller üzerinde derslerde anlatılan konular irdelenmektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Peyzaj düzenlemelerinde kullanılan tohumlu bitkileri tanıyabilme
2Peyzaj uygulamalarında tohumlu bitkisel materyalin kullanım alanlarını, önem ve işlevlerini anlayabilme
3Tohumlu bitkilerin üretim yöntemlerini, morfolojik ve fizyolojik özelliklerini, yetişme istek ve koşullarını kavrayabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 00121131455
ÖK 00221131555
ÖK 00321131555
Ara Toplam63393141515
Katkı21131555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler3515
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11616
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer)3515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1VEYSEL DAĞ
Detay 2022-2023 Güz1AYŞE ÖZDEMİR
Detay 2022-2023 Güz1AYŞE ÖZDEMİR
Detay 2022-2023 Güz2VEYSEL DAĞ
Detay 2022-2023 Güz2AYŞE ÖZDEMİR
Detay 2021-2022 Güz1AYŞE ÖZDEMİR
Detay 2020-2021 Güz1AYŞE ÖZDEMİR
Detay 2020-2021 Güz1VEYSEL DAĞ
Detay 2019-2020 Güz1AYŞE ÖZDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PEM 203 BİTKİ MATERYALİ VE KULLANIMI-1 2 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi VEYSEL DAĞ veyseldag@pau.edu.tr KKM A0101 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğrencilere bitkisel materyalin önemini, bitki sistematiğini öğrenmelerini; uygulamalarda çok kullanılan doğal, egzotik ve kültüre alınmış tohumlu bitkilerin estetik ve işlevsel amaçlı kullanım açısından özelliklerini örnek bitki türleri ile öğrenmeleri için teorik ve pratik bilgilerin verilmesidir.
İçerik Tasarım elemanı olarak bitkinin etkisinin ortaya konulması amacıyla öğrencilere bitkisel materyalin önemini, bitki sistematiğini öğrenmelerini; uygulamalarda çok kullanılan doğal, egzotik ve kültüre alınmış tohumlu bitkilerinden Açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) ve Kapalı tohumlu (Angiospermae) bitkilerden Palmiyelerin (tek çenekli - odunsu gövde) estetik ve işlevsel amaçlı kullanım açısından özelliklerini (morfolojik özellikleri, yetişme ortamı özellikleri yayılışını, çiçeklenme zamanları ve süreleri vb.) örnek bitki türleri ile öğrenmelerini sağlamaktır. Derslerde gösterilen bitkilere ilişkin farklı görsel gösterim materyalleri kullanılmakta ve uygulamalarda canlı materyaller üzerinde derslerde anlatılan konular irdelenmektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders işleyişi ve yardımcı ders kaynakları hakkında genel bilgilerin verilmesi
2 ANGİOSPERMEA’LERDE ORGANLARIN TANIMI (ORGANOGRAFYA)
3 Gymnospermae'LERDE ORGANLARIN TANIMI (ORGANOGRAFYA)
4 BİTKİLERİN SINIFLANDIRILMASI VE İSİMLENDİRİLMESİ
5 TASARIMDA BİTKİ SEÇİMİNİ YÖNLENDİREN TEMEL ETKENLER
6 Açık Tohumlu (Gymnospermae) bitkiler (Ağaç, çalı) ile ilgili konu anlatımı ve bitkilerin yerinde gözlem ve incelemesi ile ilgili uygulama
7 Açık Tohumlu (Gymnospermae) bitkiler (Ağaç, çalı) ile ilgili konu anlatımı ve bitkilerin yerinde gözlem ve incelemesi ile ilgili uygulama
8 I. ARA SINAV
9 Açık Tohumlu (Gymnospermae) bitkiler (Ağaç, çalı) ile ilgili konu anlatımı ve bitkilerin yerinde gözlem ve incelemesi ile ilgili uygulama
10 Açık Tohumlu (Gymnospermae) bitkiler (Ağaç, çalı) ile ilgili konu anlatımı ve bitkilerin yerinde gözlem ve incelemesi ile ilgili uygulama
11 Açık Tohumlu (Gymnospermae) bitkiler (Ağaç, çalı) ile ilgili konu anlatımı ve bitkilerin yerinde gözlem ve incelemesi ile ilgili uygulama
12 II. ARA SINAV (UYGULAMA SINAVI)
13 PALMİYELER
14 GENEL DEĞERLENDİRME
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Akman, Y., Ketenoğlu, O., Kurt, L., Kurt F. Ve Körüklü S.T. 2012. Gymnospermae (Açık Tohumlular). Ajans-Türk Gazetecilik Matbaacılık. ISBN: 978-975-97436-2-0Türkçe
Ansin, R. 2001; Tohumlu Bitkiler, Gymnospermae (Açık Tohumlular) , K. T. Ü. Basımevi, No 122/15, TrabzonTürkçe
Mamıkoğlu, N. G., 2010. Türkiye’nin Ağaçları ve Çalıları. NTV Yayınları. ISBN: 978-605-5813-49-9.Türkçe
Yaltırık, F. 2000. Dendroloji: ders kitabı: Gymnospermae-angiospermae. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi. 2. Baskı. ISBN: 9754045941, 9789754045949. İstanbul.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav 1
Ara Sınav30Ara Sınav 2
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları