Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBP 201STÜDYO 34 + 43. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Kentsel planlama sürecini anlama, ölçek ve planlar–arası ilişkileri kurgulama, sosyo–mekânsal bakış açısı kazandırma, alternatifli düşünme yeteneği ve bakış açısı kazandırma, kentsel sorunları anlama–algılama–çözüm yeteneğini geliştirme
Ders İçeriği Stratejik mekânsal planlama yaklaşımı temelinde; yerleşmeler kademelenmesi ve sistemi düzeyinde mekânsal ve işlevsel kimlik belirleme/öngörme, durum analizleri, mekânsal, çevresel, sosyo–kültürel, ekonomik–sektörel ve kurumsal çözümlemeler ile demografik–mekânsal ve sektörel projeksiyonlar eşliğinde küçük ölçekli (İlçe merkezi) bir kenti çözümleme (Kent Araştırma Raporu ve Stratejik Gelişme Şeması)
Ders Ön Koşul SBP 151 STÜDYO 2
ve SBP 150 STÜDYO 2
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Planlama ve tasarım süreçlerinin her aşamasında bilgi toplama, veri üretme, analiz tekniklerini kullanabilme, problem tanımlama ve sentez yapma
2Planlama süreci, aşamaları ve katılımcıları konularında bilgi sahibi olurlar
3Doğal kaynakların korunması, sosyal ve kültürel mirasa saygı değerlerine sahip olma
4Planlama süreç ve pratiklerinin kuramı, plan yapımı ve politika uygulamasının yönetsel, yasal ve politik yönleri hakkında bilgilenme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 00145 454 54
ÖK 0025  445444
ÖK 0034 4545545
ÖK 0044 4445 44
Ara Toplam175817171991717
Katkı412445244

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)148112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11010
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)23978
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)16060
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2AYSUN AYGÜN OĞUR
Detay 2023-2024 Güz2OĞUZ ÖZBEK
Detay 2023-2024 Güz3OĞUZ ÖZBEK
Detay 2023-2024 Güz3OĞUZ ÖZBEK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBP 201 STÜDYO 3 4 + 4 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYSUN AYGÜN OĞUR aaygun@pau.edu.tr KKM A0202-08 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Kentsel planlama sürecini anlama, ölçek ve planlar–arası ilişkileri kurgulama, sosyo–mekânsal bakış açısı kazandırma, alternatifli düşünme yeteneği ve bakış açısı kazandırma, kentsel sorunları anlama–algılama–çözüm yeteneğini geliştirme
İçerik Stratejik mekânsal planlama yaklaşımı temelinde; yerleşmeler kademelenmesi ve sistemi düzeyinde mekânsal ve işlevsel kimlik belirleme/öngörme, durum analizleri, mekânsal, çevresel, sosyo–kültürel, ekonomik–sektörel ve kurumsal çözümlemeler ile demografik–mekânsal ve sektörel projeksiyonlar eşliğinde küçük ölçekli (İlçe merkezi) bir kenti çözümleme (Kent Araştırma Raporu ve Stratejik Gelişme Şeması)
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Stüdyo Çalışmalarına Giriş: Çalışma Alan ve Konusunun Tebliğ Edilmesi, Ön Bilgilerin Paylaşımı, Öğrenci Analiz Gruplarının Oluşturulması
2 Temanın Açıklanması ve Öğrenilmesi: Sürdürülebilir Kentsel Çeper ve Doğa Tabanlı Stratejiler Stüdyo Öğretim Kadrosu ve Davetli Akademisyen Sunumları
3 Temanın Açıklanması ve Öğrenilmesi: Sürdürülebilir Kentsel Çeper ve Doğa Tabanlı Stratejiler Stüdyo Öğretim Kadrosu ve Davetli Akademisyen Sunumları
4 Teknik Gezi ve Saha Çalışması: Denizli İli Merkezefendi İlçesi Batı Çeper Planlama Alanı
5 Teknik Gezi ve Saha Çalışması: Denizli İli Merkezefendi İlçesi Batı Çeper Planlama Alanı
6 İlk Analiz Sunumu ve Sunumların Değerlendirilmesi: Saha çalışması ile elde edilen verilerin analizi üzerine ilk öğrenci grup sunumlarının yapılması ve sunumların değerlendirilmesi
7 Analiz Çalışmalarının Sürdürülmesi ve Araştırma Raporlarının Hazırlanması
8 1. ARA JÜRİ: Analiz Gruplarının Sunumları; Pafta ve Araştırma Raporlarının Teslim Edilmesi
9 Alt-temalara göre planlama gruplarının oluşması Bütünleşik Sentez, Yerleşime Uygunluk Analizi ve GZFT Çalışmaları
10 Alt-temalara göre mekânsal koruma-gelişim-dönüşüm senaryo kurgusu – Nazım İmar Plan Şeması (Vizyon, Amaç, Hedef, Stratejiler, Gelişme Yönleri ve Sektörleri, Kavramsal Şemalar vd.) Öğrenci Sunumları
11 Alt-temalara göre mekânsal koruma-gelişim-dönüşüm senaryo kurgusu – Nazım İmar Plan Şeması (Vizyon, Amaç, Hedef, Stratejiler, Gelişme Yönleri ve Sektörleri, Kavramsal Şemalar vd.) Öğrenci Sunumları
12 2. ARA JÜRİ: Planlama Gruplarının Sunumları Tematik Analizler; Bütünleşik Sentez, GZFT; Yerleşime Uygunluk Analizi Mekânsal Koruma-Gelişim-Dönüşüm Senaryosu Nazım İmar Plan Şeması
13 Nazım İmar Planı Stüdyo Temrini ve Değerlendirilmesi: Panel Kritikler: Planlama gruplarının nazım imar planı taslak çalışmalarının sunumu ve bu sunumların kritik edilmesi ve değerlendirilmesi
14 FİNAL JÜRİ: Planlama Gruplarının Sunumları Tematik Analizler; Bütünleşik Sentez, GZFT; Yerleşime Uygunluk Analizi Mekânsal Koruma-Gelişim-Dönüşüm Senaryosu Nazım İmar Planı ve Plan Raporu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ersoy, M. (2009). Kentsel Planlamada Arazi Kullanım Standartları, TMMOB Şehir Plancıları Odası.Türkçe
Uzun, N., Özdemir B., Özdemir, S. S. (Der.) (2017). Kent Planlama: Kavramlar, Konular, Güncel Tartışmalar, İmge Yayınları.Türkçe
Bademli, R. (2018). Kentsel Planlama İşliği Notları, Kent Planlama Kuramları İçinde, Derleyen: M. Ersoy, İmge Yayınları.Türkçe
Koramaz, K. (Der.). (2019) Kentsel Planlamada Anlatım Teknikleri, Ninova Yayıncılık.Türkçe
Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği ve EkleriTürkçe
Keleş R., Hamamcı C., Çoban A. (2012). Çevre Politikası. 7. Baskı, İmge Yayınları.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav15Ara Sınav 1
Ara Sınav20Ara Sınav 2
Derse Devam/Katılım5Derse Devam/Katılım
Ödev10Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları