Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBP 204KENT VE TOPLUM YÖNETİMİ3 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Planlama–Politika ilişkisi bağlamında şeffaflık–geniş katılım ve işbirliği olgularının tartışılması, kamu yararı–toplum yararı ilkelerinin yorumlanması, yönetim–yönetişim kavramlarının planlama süreci açısından irdelenmesi, kent yönetimi bağlamında Planlamada güç ilişkilerinin değerlendirilmesi.
Ders İçeriği Politika, toplum, güç ve yönetim kavramları, kent yönetimi ve araçları, ABD–AB kent yönetim modelleri, ulusal planlama sistematiği, esneklik, geniş katılım ve şeffaflık olguları, işbirlikçi planlama anlayışı, planlama–uygulama sürecinin kurumsal–yönetimsel arka planı, mevzuat bağlamında kurumsal örgütlenme ve ilişkili yasal düzenlemeler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Politika, yönetim, toplum, güç ve işbirliği kavramlarının planlama–uygulama sürecindeki önemini öğrenir.
2Yönetim–yönetişim kavramları bağlamında planlama–uygulama sürecindeki aktörleri öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001  3  4   
ÖK 002  3  4   
Ara Toplam  6  8   
Katkı003004000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1AYSUN AYGÜN OĞUR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBP 204 KENT VE TOPLUM YÖNETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYSUN AYGÜN OĞUR aaygun@pau.edu.tr KKM A0009 KKM A0201-04 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Planlama–Politika ilişkisi bağlamında şeffaflık–geniş katılım ve işbirliği olgularının tartışılması, kamu yararı–toplum yararı ilkelerinin yorumlanması, yönetim–yönetişim kavramlarının planlama süreci açısından irdelenmesi, kent yönetimi bağlamında Planlamada güç ilişkilerinin değerlendirilmesi.
İçerik Politika, toplum, güç ve yönetim kavramları, kent yönetimi ve araçları, ABD–AB kent yönetim modelleri, ulusal planlama sistematiği, esneklik, geniş katılım ve şeffaflık olguları, işbirlikçi planlama anlayışı, planlama–uygulama sürecinin kurumsal–yönetimsel arka planı, mevzuat bağlamında kurumsal örgütlenme ve ilişkili yasal düzenlemeler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse Giriş: Öğrencilerle Tanışma; Dersin Amacının, Konusunun, Yönteminin ve Değerlendirme Ölçütlerinin Açıklanması; Ders İçeriğinin ve Okuma Listesinin Açıklanması
2 Modern Kentte Toplumsal Uyum/Uyumsuzluk, Birarada Yaşam ve Yabancılaşma
3 Kentsel Toplumsal Yaşamın Temel Unsurları, Toplumsal Ortaklaştırıcı ve Dönüştürücü Dinamikleri
4 Kentsel Yaşamda Sınıfsal-Sosyal Gerilimler; Kent, Kapitalizm ve Siyaset İlişkisi
5 Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi ve Yerel Yönetim Kavramı, Temel Özellikleri ve İlkeleri
6 Yerel Yönetimler, Yönetim Gücünün Desantralizasyonu ve Desantralizasyonun Boyutları
7 Dünyada Yerel Yönetim Modelleri: Karşılaştırmalı Analizler
8 Midterm Exam
9 Türkiye’de Kentsel/Yerel Yönetimin Tarihsel Gelişimi
10 Türkiye’de Kentleşmenin Tarihsel Değişimi ve Güncel Yönetimsel Koşulları
11 Türkiye’de Kentsel Politika Dinamikleri, Yerel Yönetim – Yurttaş İlişkileri
12 Türkiye İçin Hak Temelli Kent Yönetimi Temel Çerçevesi
13 Türkiye’de Belediyeler: Güncel İşleyiş, Görevler, Yetki ve Organlar
14 Türkiye’de Yeni Yerel Yönetişim Yaklaşımları ve Müştereklere Dayalı Yerel Siyaset
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Oktay, T. (2022). Yerel Yönetimler, İdealkent Yayınları.Türkçe
Keleş, R. (2009). Siyasal Bilim ve Yerinden Yönetim, Cem Yayınevi.Türkçe
Tekeli, İ. (2001). Modernite Aşılırken Kent Planlaması, İmge Yayınları.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ödev20Ödev
Ara Sınav20Ara Sınav
Derse Devam/Katılım10Derse Devam/Katılım
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları