Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBP 301STÜDYO 54 + 45. Yarıyıl12

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Kentsel planlama sürecini anlama (planlar, plan raporları, plan notları ve plan legandı), ölçek ve planlar–arası ilişkileri kavrama, sosyo–mekânsal bakış açısı kazandırma, alternatifli düşünme yeteneği, kentsel sorunları anlama–algılama yeteneği kazandırma, analitik düşünme yeteneğini geliştirme.
Ders İçeriği Stratejik mekânsal planlama yaklaşımı temelinde; yerleşmeler kademelenmesi ve sistemi düzeyinde mekânsal ve işlevsel kimlik belirleme/öngörme, durum analizleri, çevresel, sosyo–kültürel, ekonomik ve kurumsal çözümlemeler ile geleceğe yönelik demografik–mekânsal ve sektörel projeksiyonlar eşliğinde orta ölçekli (İl merkezi) bir kenti çözümleme, Kent Araştırma Raporu ve Stratejik Gelişme Şeması hazırlama.
Ders Ön Koşul SBP 251 STÜDYO 4
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Veri toplama, analiz yöntem ve tekniklerini kullanabilme, problem tanımlama, sentez yapma becerisi kazanır
2Planlama faaliyetlerinde geleceğe yönelik kestirim yöntem ve tekniklerini öğrenir.
3Planlama çalışmaları bağlamında kentsel standartlara dayalı olarak sosyal–kültürel ve teknik altyapı alanları tasarımını öğrenir, kamu yararı, sosyal adalet ve etik değerlerinin önemini algılar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 00135 454454
ÖK 002 4454  4 
ÖK 0034 5544544
Ara Toplam799141389138
Katkı233543343

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)148112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)23468
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)19090
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






312

12
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1OĞUZ ÖZBEK
Detay 2023-2024 Güz1OĞUZ ÖZBEK
Detay 2023-2024 Güz2NUR SİNEM PARTİGÖÇ
Detay 2023-2024 Güz2OĞUZ ÖZBEK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBP 301 STÜDYO 5 4 + 4 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. OĞUZ ÖZBEK oguzozbek@pau.edu.tr KKM A0009 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Kentsel planlama sürecini anlama (planlar, plan raporları, plan notları ve plan legandı), ölçek ve planlar–arası ilişkileri kavrama, sosyo–mekânsal bakış açısı kazandırma, alternatifli düşünme yeteneği, kentsel sorunları anlama–algılama yeteneği kazandırma, analitik düşünme yeteneğini geliştirme.
İçerik Stratejik mekânsal planlama yaklaşımı temelinde; yerleşmeler kademelenmesi ve sistemi düzeyinde mekânsal ve işlevsel kimlik belirleme/öngörme, durum analizleri, çevresel, sosyo–kültürel, ekonomik ve kurumsal çözümlemeler ile geleceğe yönelik demografik–mekânsal ve sektörel projeksiyonlar eşliğinde orta ölçekli (İl merkezi) bir kenti çözümleme, Kent Araştırma Raporu ve Stratejik Gelişme Şeması hazırlama.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Hazırlık toplantısı–tanışma, çalışma alan ve konusunun tebliğ edilmesi. kuramsal–kavramsal terminolojisi, süreç tasarımı ve kaynak araştırması, ön bilgilerin paylaşımı
2 Çalışma konu ve grupların dağıtımı, grup bilgi dosyası oluşturma–arşivleme, yazılı–görsel kaynakların temin edilmesi, konu–içerik–kapsam–sunum hakkında görüşme, çalışma gruplarının kesinleştirilmesi, sunum programı hazırlanması
3 Teknik gezi düzenlenmesi
4 Çalışma konularına göre grup kritikleri, grup bilgi dosyası oluşturma–arşivleme, yazılı–görsel kaynakların temin edilmesi, konu–içerik–kapsam–sunum hakkında görüşme, sunum çalışmaları
5 I. Ara jürinin yapılması
6 Bölge Planlamaya ilişkin teorik anlatım yapılması
7 SWOT analizleri ve bilgi birikim matrisi eşliğinde ulusal–uluslararası düzlemde bölgesel–kentsel/kırsal imaj–marka değerlerini sorgulama–yorumlama–öngörme/kestirme gizli kalmış değerler–alansal gömülülük
8 Bütünleşik sentez ve sorun–risk analizi, eşik–baskı–eğilim–potansiyel–dinamikler+ bölgeleme
9 Yerleşmeler sistemi ve üretim–dağıtım ağı ile merkezler kademelenmesi varlığını araştırma işlevsel ilişkiler şeması
10 II. Ara jürinin yapılması
11 Senaryo yazımı, bölgesel vizyon belirleme, sektörel kimlik, yerel vizyonlar
12 Bölge bütününde işlevsel kimlik matrisi
13 Sistem kurgusu: kentsel–kırsal ağ, kentsel–kırsal ağ ve kademelenmesi üretim–dağıtım sistemi–ulaşım–iletişim ağı
14 Kalkınma/gelişme modeli üretme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Proje20Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları