Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBP 102KENT PLANLAMA 13 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Kent ve planlama kavramlarının açıklanması yoluyla güncel planlama konularının tartışılması, mekânsal karakteristik ve işlevsel kimliklerin tanımlanmasıdır.
Ders İçeriği Kent ve planlama kavramlarının tanımlanması, tarihsel arka plan eşliğinde güncel planlama yaklaşımlarının tartışılması: kentsel gelişme süreci ve etkileyen unsurlar, yerleşmeler kademelenmesi: yerleşme bilimi ve dünya kenti, planlama Kademeleri, Plan türleri ve plan nitelikleri, Kentsel planlama süreci ve aşamaları (stratejik mekânsal planlama yaklaşımı), kentsel alan kullanım biçimleri ve kentsel formlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kent ve planlama olgularının kavramsal içeriğini algılar.
2Planlama olgusunu geleceğe dönük bir süreç tasarımı olarak tanımlar.
3Planlama kavramının kent/mekân tasarımındaki rol–önemini algılar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 0015 55     
ÖK 0025 55     
ÖK 0035 55     
Ara Toplam15 1515     
Katkı505500000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1KORAY ÖZCAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBP 102 KENT PLANLAMA 1 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. KORAY ÖZCAN korayozcan@pau.edu.tr KKM A0002 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Kent ve planlama kavramlarının açıklanması yoluyla güncel planlama konularının tartışılması, mekânsal karakteristik ve işlevsel kimliklerin tanımlanmasıdır.
İçerik Kent ve planlama kavramlarının tanımlanması, tarihsel arka plan eşliğinde güncel planlama yaklaşımlarının tartışılması: kentsel gelişme süreci ve etkileyen unsurlar, yerleşmeler kademelenmesi: yerleşme bilimi ve dünya kenti, planlama Kademeleri, Plan türleri ve plan nitelikleri, Kentsel planlama süreci ve aşamaları (stratejik mekânsal planlama yaklaşımı), kentsel alan kullanım biçimleri ve kentsel formlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse Giriş: Öğrencilerle Tanışma; Dersin Amacının, Konusunun, Yönteminin ve Değerlendirme Ölçütlerinin Açıklanması; Ders İçeriğinin ve Okuma Listesinin Açıklanması
2 Kentleşmenin Tanımı, Özellikleri ve Nedenleri
3 Kentleşmenin Tarihsel Gelişimi ve Modelleri
4 Kent Kuramları 1 – İnsan Çevrebilimcilerin Kuramları
5 Kent Kuramları 2 – Toplumbilimcilerin Kent Kuramları
6 Kent Kuramları 3 – Bir Yaşam Biçimi Olarak Kentlileşme (Wirth ve Kent Ekolojisi yaklaşımının temel unsurları)
7 Kent İmgesi ve Bileşenleri (Lynch, Kentin İmgesinin Oluşumu ve Bileşenleri)
8 ARA SINAV
9 Kent Planlaması Süreci, Kent Planlarının Temel Nitelikleri ve İlkeleri
10 Kent Planlamanın Paradoksları ve Temel İlkeleri Üzerine Eleştirel Değerlendirmeler
11 Planlama ve Kentin Kurgusu, Kent Planlama Mesleği, Eğitimi ve Diğer Disiplinlerle Birlikte Çalışma Gereklilikleri
12 Kentlerde Konut Alanları Planlaması
13 Kentsel Ulaşım Planlaması
14 Kentsel Sakınım Planlaması ve Afet Risklerinin Yönetimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ersoy, M. (Der.) (2012). Kent Planlamada Ansiklopedik Sözlük, Ninova Yayınları, İstanbul.Türkçe
Keleş, R. (2011). Kentleşme Politikası, İmge Yayınları, Ankara.Türkçe
Özdemir, S.S., Sarı-Özdemir, B., Uzun, N. (Der.) (2020) Kent Planlama, İmge Yayınları.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Ödev20Ödev
Derse Devam/Katılım10Derse Devam/Katılım
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları