Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBP 494SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KENT3 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Küresel, bölgesel, kentsel ve yerel düzeylerde sürdürülebilir gelişmenin sağlanması adına atılan adımların incelenmesi, sürdürülebilir kalkınmanın temel göstergelerinin ve esaslarının ortaya konulması, sürdürülebilir gelişmenin temel boyutlarının incelenmesi ve kentsel mekan üzerindeki etkilerinin tartışılması amacıyla çalışmaların yürütülmesidir.
Ders İçeriği Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir gelişme ve sürdürülebilirlik kalkınma kavramlarının tanıtılması, akıllı kent kavramının tanıtılması, akıllı kent bileşenlerinin aktarılması, sürdürülebilir gelişmenin temel boyutlarının incelenmesi, sürdürülebilir kalkınmanın temel göstergelerinin araştırılması, sürdürülebilirlik ve küresel iklim değişikliğinin ilişkilendirilmesi, sürdürülebilirlik ve afet yönetiminin ilişkilendirilmesi, sürdürülebilirlik ve teknolojik yeniliklerin ilişkilendirilmesi, sürdürülebilir kalkınmanın bölge ve kent düzeyinde örneklerinin incelenmesi, başarılı ve başarısız uygulama örneklerinin tartışılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kent ve planlama olgularının kavramsal içeriğini algılar.
2Planlama kavramının kent/mekân tasarımındaki rol–önemini algılar.
3Kent ve planlama olgularında sürdürülebilirlik kavramının önem ve gerekliliğini algılar.
4Sürdürülebilirlik kavramının kent ve mekan tasarımındaki rol-önemini algılar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler12626
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1NUR SİNEM PARTİGÖÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBP 494 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KENT 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. NUR SİNEM PARTİGÖÇ npartigoc@pau.edu.tr KKM A0009 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Küresel, bölgesel, kentsel ve yerel düzeylerde sürdürülebilir gelişmenin sağlanması adına atılan adımların incelenmesi, sürdürülebilir kalkınmanın temel göstergelerinin ve esaslarının ortaya konulması, sürdürülebilir gelişmenin temel boyutlarının incelenmesi ve kentsel mekan üzerindeki etkilerinin tartışılması amacıyla çalışmaların yürütülmesidir.
İçerik Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir gelişme ve sürdürülebilirlik kalkınma kavramlarının tanıtılması, akıllı kent kavramının tanıtılması, akıllı kent bileşenlerinin aktarılması, sürdürülebilir gelişmenin temel boyutlarının incelenmesi, sürdürülebilir kalkınmanın temel göstergelerinin araştırılması, sürdürülebilirlik ve küresel iklim değişikliğinin ilişkilendirilmesi, sürdürülebilirlik ve afet yönetiminin ilişkilendirilmesi, sürdürülebilirlik ve teknolojik yeniliklerin ilişkilendirilmesi, sürdürülebilir kalkınmanın bölge ve kent düzeyinde örneklerinin incelenmesi, başarılı ve başarısız uygulama örneklerinin tartışılması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sürdürülebilirlik kavramına yönelik kavramsal içeriğin aktarılması
2 Kaynak varlığı kavramının irdelenmesi, sürdürülebilirliğin sağlanmasına yönelik atılan ulusal ve uluslararası adımların aktarılması
3 Sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği ilişkisinin kurulması, sürdürülebilirlik ve afet yönetimi ilişkisinin kurulması
4 Sistem yaklaşımının aktarılması, sürdürülebilirlik kavramı ile ilişkisinin kurulması
5 Teknolojik yeniliklerin aktarılması, sürdürülebilirlik kavramı ile ilişkisinin kurulması
6 Farklı disiplinlerin sürdürülebilirlik kavramına bakış açılarının değerlendirilmesi
7 Ara Sınav
8 Sürdürülebilirlik kavramı ile profesyonel meslek alanlarının ilişkisinin kurulması
9 Sürdürülebilir kentsel gelişme süreçlerine yönelik uygulama proje örneklerinin aktarılması - I
10 Sürdürülebilir kentsel gelişme süreçlerine yönelik uygulama proje örneklerinin aktarılması - II
11 Sürdürülebilir kentsel gelişme süreçlerine yönelik uygulama proje örneklerinin aktarılması - III
12 .Sürdürülebilir kentsel gelişme süreçlerine yönelik uygulama proje örneklerinin aktarılması - IV
13 Sürdürülebilir kentsel gelişme süreçlerine yönelik uygulama proje örneklerinin aktarılması - V
14 .Sürdürülebilir kentsel gelişme süreçlerine yönelik uygulama proje örneklerinin aktarılması - VI
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Özcan, K. (2016). “Kent Planlamada Sürdürülebilirlik Gündemi: Bir Kavramsallaştırma Denemesi“, Avrasya Terim Dergisi, 4(2), 7 – 17.Türkçe
Cömertler. S., Cömertler, N. (2021). “Akıllı Kentlerde Çevresel, Sosyal ve Ekonomik Sürdürülebilirlik, Kopenhag Örneği”, Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi, MBUD, 6 (1), 317-333.Türkçe
Develi, H. (2017). “Endüstri 4.0’dan Toplum 5.0’a”, (Dünya Gazetesi) https://www.dunya.com/kose-yazisi/endustri-40dan-toplum-50a/389146.Türkçe
Albino, V., Berardi, U., Dangelico, R. M. (2015). “Smart Cities: Definitions, Dimensions, Performance, and Initiatives”. Journal of Urban Technology, 22(1), 3-21.Türkçe
Altınışık, H.U. (2018). “Strategies and Policies For The Smart Cities In Turkey”, Book Chapter, Issues in Tourism, Human Rights & Sustainable Environment, pp. 135 – 145.Türkçe
Ari, E. S. (2021). “Süper Akıllı Toplum: Toplum 5.0”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 1, Yıl: 2021, Sayfa: 455-479.Türkçe
Cities In Motion (2018). “IESE Cities in Motion Index 2018”, E-Article, https://blog.iese.edu/cities-challenges-and-management/2018/05/23/iese-cities-in-motion-index-2018/.Türkçe
Mckinsey Company (2013). “Bilgi Toplumu Stratejisinin Yenilenmesi Projesi”, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Destekli Yenilikçi Çözümler Ekseni Mevcut Durum Raporu, T. C. Kalkınma Bakanlığı Bilgi Toplumu Dairesi Yayını, AnkaraTürkçe
Konys, A. (2018). An Ontology-Based Knowledge Modelling for a Sustainability Assessment Domain. Sustainability, 10(2), 300.Türkçe
Orselli, E., Akbay, C. (2019). “Teknoloji ve Kent Yaşamında Dönüşüm: Akıllı Kentler”, Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 1, ss.228-241.Türkçe
Öztopçu, A., Salman, A. (2019). “Sürdürülebilir Kalkinmada Akıllı Kentler”, Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, Volume: 41, pp. 167-188.Türkçe
Sınmaz, S. (2013). “Yeni Gelişen Planlama Yaklaşımları Çerçevesinde Akıllı Yerleşme Kavramı ve Temel İlkeleri”, Megaron, 8(2), pp.76-86.Türkçe
Yeh, H. (2017). “The effects of successful ICT-based smart city services: From citizens' perspectives”. Government Information Quarterly, 34, 556–565.Türkçe
Zheng, C., Yuan, J., Zhu, L., Zhang, Y., Shao, Q. (2020). “From digital to sustainable: A scientometric review of smart city literature between 1990 and 2019”. Journal of Cleaner Production, 258.Türkçe
Yıldırım, Ö. C. (2021). “Kentsel Paradigma Olarak Akilli Kentlerin İncelenmesi: Songdo Woven Örneği”, ARTIBİLİM Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt / Volume 4, Sayı / Number 1, pp. 85-103.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Proje20Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları