Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 123MİMARLIĞA GİRİŞ3 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Mimarlığın tanımını ve kapsamını, mimari üretimi ve tasarımı ilgilendiren temel kavramları öğrenmek, mimariyi temel alarak yapılı çevreyi algılama ve değerlendirmeye yönelik yöntem ve yetilerini geliştirmek.
Ders İçeriği Bağlam, düzen, oran, boyut, ölçek, işlev, ışık, doku gibi mimarlığın temel kavramları, örnek teşkil eden önemli tarihi ve çağdaş yazılı, temsili ve yapılı eserler ve bunları üreten mimarlar, yapılı çevre incelemeleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Mimarlığın tanımı ve kapsamı ile ilgili bilgi edinir.
2Mimarlığın temel kavramları konusunda bilgi edinir.
3Yapılı çevreyi bağlam, düzen, oran, boyut, ölçek, işlev, ışık, doku gibi kavramlar çerçevesinde incelemeye yönelik bilgi edinir ve yöntemler geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)122
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)122
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)144
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması616
Okuma818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1GÖZDE KAN ÜLKÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MIM 123 MİMARLIĞA GİRİŞ 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE KAN ÜLKÜ gozdekanulku@pau.edu.tr SABF C0106 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Mimarlığın tanımını ve kapsamını, mimari üretimi ve tasarımı ilgilendiren temel kavramları öğrenmek, mimariyi temel alarak yapılı çevreyi algılama ve değerlendirmeye yönelik yöntem ve yetilerini geliştirmek.
İçerik Bağlam, düzen, oran, boyut, ölçek, işlev, ışık, doku gibi mimarlığın temel kavramları, örnek teşkil eden önemli tarihi ve çağdaş yazılı, temsili ve yapılı eserler ve bunları üreten mimarlar, yapılı çevre incelemeleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı
2 Mimarlık Nedir?
3 Mimarlığı biçimlendiren faktörler: Bağlam ve Çevre
4 Mimarlığı biçimlendiren faktörler: Sosyo-Kültürel Çevre
5 Mimarlık ve mekan
6 Mimarlık ve strüktür
7 Ara Sınav
8 Düzen, İşlev,Oran, Doku, Renk,Işık
9 Öğrenci sunumları
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, Francis D.K. Ching, Yem Yayınları, 2010Türkçe
Tenin Gözleri / Mimarlık Ve Duyular, Juhani Pallasmaa, Yem Yayınları, 2011Türkçe
Mimarlık Kavramları, Doğan Kuban, Yem Yayınları, 2010Türkçe
Mimarlık Nedir? Mimar Ne Yapar?, Cengiz Bektaş, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2012Türkçe
Mimarlık Üzerine On Kitap, Vitruvius, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, 2005Türkçe
Leland M.Roth, Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi,1999.Türkçe
Adolf Loos, Mimarlık Üzerine, Janus Yayıncılık, 2014.Türkçe
Bruno Zevi, Mimarlığı Görebilmek,Daimon YayıneviTürkçe
Paolo Belardi, Mimarlar Hala Neden Çiziyor?, Janus Yayıncılık,2016.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı35Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik35Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları