Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 321MEKAN VE SERGİLEME2 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı mekanın temsil etmeye yönelik kurgulanışını sergileme özelinde ele almaktır. Özellikle kültür, kimlik, tarih, bellek kavramlarının fuarlar, bienaller ve özellikle müzeler gibi sergileme mekanlarında nasıl sunulduğu ve bu bağlamda bu mekanların nasıl temsiliyet araçları haline geldiği irdelenecektir. Hedeflenen, değişen/dönüşen ideolojik yaklaşımların sergileme pratiklerini kurgulayış biçimlerini mekansal ve sosyo-kültürel olarak incelemektir.
Ders İçeriği Bu ders kapsamında, ilk örneklerden günümüze kadar üretilmiş sergi yapıları ve içerikleri, arşiv, koleksiyon oluşumu, sergi nesnelerinin seçimi ve sergilerin kurgulanış biçimi bu üretim sürecinin alt yapısını oluşturan ideolojik temeller özelinde tartışmaya açılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sergi mekanlarının üretimini ideolojiler odağında irdeleyebilmek
2Kültür, kimlik, tarih, bellek kavramlarının sergilerde ele alınış biçimlerini değerlendirebilmek
3Yukarıda belirtilen kavramların tarihsel arka planlarına ilişkin araştırmalar yapabilmek ve bilgi edinmek
4İlgili genel literatürü tanımak ve öğrenmek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması14114
Okuma14228
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MIM 321 MEKAN VE SERGİLEME 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE NUR ŞENEL FİDANGENÇ asenel@pau.edu.tr FTRYO A0016 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı mekanın temsil etmeye yönelik kurgulanışını sergileme özelinde ele almaktır. Özellikle kültür, kimlik, tarih, bellek kavramlarının fuarlar, bienaller ve özellikle müzeler gibi sergileme mekanlarında nasıl sunulduğu ve bu bağlamda bu mekanların nasıl temsiliyet araçları haline geldiği irdelenecektir. Hedeflenen, değişen/dönüşen ideolojik yaklaşımların sergileme pratiklerini kurgulayış biçimlerini mekansal ve sosyo-kültürel olarak incelemektir.
İçerik Bu ders kapsamında, ilk örneklerden günümüze kadar üretilmiş sergi yapıları ve içerikleri, arşiv, koleksiyon oluşumu, sergi nesnelerinin seçimi ve sergilerin kurgulanış biçimi bu üretim sürecinin alt yapısını oluşturan ideolojik temeller özelinde tartışmaya açılacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sergileme ve sergi mekanları üzerine genel tartışma
2 Kültür, kimlik, tarih, bellek kavramları ve sergileme ilişkisi
3 Aydınlanma düşüncesi ve sergileme
4 Sömürgecilik ve sergileme
5 Şarkiyatçılık ve sergileme
6 Milliyetçilik ve sergileme
7 Milliyetçilik ve sergileme
8 Ara sınav
9 Küreselleşme, Yerellik, Neoliberalizm ve sergileme
10 Küreselleşme, Yerellik, Neoliberalizm ve sergileme
11 Ödev teslim
12 Küreselleşme, Yerellik, Neoliberalizm ve sergileme
13 Küreselleşme, Yerellik, Neoliberalizm ve sergileme
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Artun, Ali. Müze ve Modernlik Tarih Sahneleri-Sanat Müzeleri I. İstanbul: İletişim, 2012.Türkçe
Artun, Ali. Mümkün Olmayan Müze Müzeler Ne Gösteriyor? İstanbul: İletişim, 2017.Türkçe
Erkmen, Alev. Geç Osmanlı Dünyasında Mimarlık ve Hafıza: Arşiv, Jübile, Abide. İstanbul: Akın Nalça Kitapları, 2010.Türkçe
Hobsbawm, Eric. Tarih Üzerine. Osman Akınhay, çev. İstanbul: Agora Kitaplığı, 2009.Türkçe
Kızılyaprak, Zeynel Abidin, ed. Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar Küreselleşme ve Yerelleşme. İstanbul: Tarih Vakfı, 2000.Türkçe
Madran, Burçak, ed. Kent, Toplum, Müze: Deneyimler-Katkılar. İstanbul: Tarih Vakfı, 2001.Türkçe
Nora, Pierre. Hafıza Mekanları. Mehmet Emin Özcan, çev. Ankara: Dost Kitabevi, 2006.Türkçe
Öncü, Ayşe and Weyland, Petra, eds. Mekan, Kültür, İktidar: Küreselleşen Kentlerde Yeni Kimlikler. Leyla Şimşek, Nilgün Uygun, çev. İstanbul: İletişim, 2005.Türkçe
Örs, H. Birsen, ed. 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla Modern Siyasal İdeolojiler. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2013.Türkçe
Shaw, Wendy M. K. Osmanlı Müzeciliği Müzeler, Arkeoloji ve Tarihin Görselleştirilmesi. Esin Soğancılar, çev. İstanbul: İletişim, 2015.Türkçe
Traverso, Enzo. Geçmişi Kullanma Klavuzu, Tarih, Bellek, Siyaset. Işık Ergüden, çev. İstanbul: Versus, 2009.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları