Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 481TARİHİ ÇEVREDE ÇAĞDAŞ TASARIM3 + 07. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı tarihi çevrelerde tek yapı ve doku olmak üzere değişik ölçeklerde eski-yeni; geleneksel-çağdaş kavramları ikileminde farklı kuramsal ilkelerin ve mimarlık yaklaşımlarının tartışılmasını sağlamaktır. Bu kapsamda öğrencilerin tarihi kentsel dokularda boşalan alanların yeniden tasarlanması, geleneksel yapıların günümüz şartlarına uyumlu hale getirilmesi ve yeniden işlevlendirilmesi, tarihi yapılarda yeni ek olgusu, arkeolojik alanlarda koruyucu üst örtü uygulamaları gibi Türkiye’de ve dünyada yapılmış farklı uygulamalar üzerinden koruma, mimarlık ve tasarım ilkelerini birarada değerlendirme ve biçimlendirme becerisinin kazandırılmasına yönelik kuramsal altyapılarını geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Ders kapsamındaki konular kentsel korumada eski-yeni yapılaşmaya ilişkin tartışmalardan yapı ölçeğine inen bir dizgide ele alınırken; ayrıca arkeolojik alanlarda üst örtü uygulamaları ile arkeolojik alanlar için bir tartışma ortamı sağlanmaktadır. Dersin son bölümünde tematik sunuşlar ile kentsel tasarım-kentsel koruma, mimari tasarım-mimari koruma bağlamında güncel tartışmalara katkı sağlanması amaçlanmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Uluslararası ortamda tarihi çevre koruma ve yeni yapılaşma olgusuna ilişkin kuramsal gelişmelerin tarihsel gelişimi ve önemli kilometre taşlarını tanımlar
2Tarihi çevre koruma ve yeni yapılaşma ilkelerinin mimarlık, kentsel planlama ve kentsel tasarım disiplinleri açısından nasıl ele alındığını açıklar
3Tarihi dokuda yeni yapılaşmaya ilişkin önemli kavramsal yaklaşımları tanımlar
4Tarihi dokularda yapılan çağdaş tasarımlar ve yeni yapılaşmaya ilişkin dünyada ve Türkiye’de yapılmış uygulamalar üzerinden teorik tartışmalar yürütme becerisi kazanır
5Tarihi yapılarda dönem eki ve çağdaş eklerin değerlendirilmesi ve tasarlanmasına ilişkin tartışmalar yürütür
6Türkiye’deki mevcut koruma-planlama mevzuatı bağlamında tarihi dokuda çağdaş tasarıma ilişkin kısıtlar, koşullar, olanakları tanımlar
7Örnek bir tarihi doku üzerinde alan çalışması ile doku analizine yönelik yöntemsel yaklaşımları deneyimler; tarihi çevrelerin doku özelliklerinin yeni tasarımın yönlendirilmesinde bir tasarım girdisi ve aracı olarak kullanılması üzerine analitik becerilerini geliştirir
8Tarihi dokuda yeni yapı; örnek bir tarihi yapı özelinde çağdaş ek gibi tasarım önerisi hazırlama pratiği deneyimler

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00135524155  42
ÖK 00225524155  42
ÖK 00325524155  42
ÖK 004 551  53  32
ÖK 00523313532  4 
ÖK 00635523335 342
ÖK 00723311352  4 
ÖK 00833215543  4 
Ara Toplam1734331224193530 33110
Katkı244232440041

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması14114
Okuma14114
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


Seçili dönemde ders açılmamıştır.


Yazdır

T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları