Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 227YARATICI DÜŞÜNME VE KONUŞMA3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencinin yaratıcı düşünme tekniklerini kavramasını sağlamak, yaratıcı düşünme ve konuşma becerileri kazandırmak
Ders İçeriği Hiçbir şey göründüğü gibi değildir!; Nasıl görmeye başlarım?; Bilgi üretme süreçleri; Yaratıcı düşünce ve yaratıcılığın aşamaları; Sokrates yöntemi; Matriks Yöntemi; Konuşma sanatı; Dünya tarihindeki ünlü konuşma örnekleri; 5 adımda 5 dakikalık yaratıcı ve ikna edici konuşma; Uygulama
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Birbiriyle alakasız iki kavram arasında ilişki kurabilir.
2Kurduğu ilişkiyi ikna edici bir konuşmayla sunabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)14228
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması14114
Okuma14114
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 227 YARATICI DÜŞÜNME VE KONUŞMA 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN zmtanriogen@pau.edu.tr FTRYO A0016 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğrencinin yaratıcı düşünme tekniklerini kavramasını sağlamak, yaratıcı düşünme ve konuşma becerileri kazandırmak
İçerik Hiçbir şey göründüğü gibi değildir!; Nasıl görmeye başlarım?; Bilgi üretme süreçleri; Yaratıcı düşünce ve yaratıcılığın aşamaları; Sokrates yöntemi; Matriks Yöntemi; Konuşma sanatı; Dünya tarihindeki ünlü konuşma örnekleri; 5 adımda 5 dakikalık yaratıcı ve ikna edici konuşma; Uygulama
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İletişimin tanımı ve iletişim kavramı
2 Uygarlık tarihi ve iletişim tarihi
3 İletişim sosyolojisi
4 Kişiler arası iletişim
5 İletişim modeli, unsurları ve özellikleri
6 .Kişiler arası iletişimi engelleyen etkenler
7 Etkili dinleme ve geri bildirim
8 İletişimi kolaylaştıran etkenler
9 ARA SINAV
10 Duyguların iletişimdeki rolü ve kullanılması
11 İletişimde çatışma ve önlenmesi
12 Öğrenci, öğretmen ve veli iletişimde dikkat edilmesi gereken hususlar
13 İletişimde empatinin yeri. Günlük yaşamda empati.
14 Kültürlerarası iletişim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ergin Akif, Eğitimde Etkili İletişim, Anı Yay.Ankara 2010Türkçe
Dökmen Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Yay. İst. 2010Türkçe
Cüceloğlu Doğan, Savaşçı, Remzi Yay. 2010 Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları