Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 475MİMARLIKTA ESKİZ TEKNİKLERİ3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrencilerin mimari düşünce ve tasarım yaklaşımlarını görsel ve çizgisel olarak ifade etme becerisi kazanmalarına katkıda bulunmak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer) (Öğrenci)14114
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması14114
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1GÖZDE KAN ÜLKÜ
Detay 2017-2018 Güz1GÖZDE KAN ÜLKÜ
Detay 2017-2018 Güz2MURAT BURAK ALTINIŞIK
Detay 2017-2018 Güz2GÖZDE KAN ÜLKÜ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MIM 475 MİMARLIKTA ESKİZ TEKNİKLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE KAN ÜLKÜ gozdekanulku@pau.edu.tr FTRYO A0015 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Bu derste öğrencilerin tasarım sürecinde tasarım düşüncesini geliştirecek eskiz tekniklerinin verilerek, eskizlerle düşünme, hayal gücünü ve yaratıcılıklarını kullanmaları, eskizler yoluyla kavramsal düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriğinin tanıtılması.
2 Mimari Eskiz nedir?
3 Mimari bir düşünce aracı olarak eskiz
4 Mimari bir düşünce aracı olarak eskiz
5 Eskiz teknikleri
6 Eskiz teknikleri
7 Ara Sınav
8 Alan gezisi ve eskiz üretimi
9 Alan gezisi ve eskiz üretimi
10 Alan gezisi ve eskiz üretimi
11 Alan gezisi ve eskiz üretimi
12 Alan gezisi ve eskiz üretimi
13 Alan gezisi ve eskiz üretimi
14 Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Paolo Belardi ‘’Mimarlar Neden Hala Çiziyor? Janus Yayıncılık. Türkçe
Alvaro Siza ‘’Apaçıklığı İmgelemek’’ Janus Yayıncılık.Türkçe
Antony Vidler ‘’Diyagrams of Diyagrams:Architectural Absraction and Modern Representation’’Türkçe
Stan Allen ‘’Mapping the Unmappable on Notation’’Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik30Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları