DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 360DENEYİM İÇİN TASARIM3 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Servis tasarımı düşüncesinin mekansal çözümler için kullanılmasını, sistem düşüncesinin farklı amaçlı yapı ve mekanlarda kullanılmasını ve mekanı deneyimleyen kullanıcıların bu deneyimlerininin nasıl şekillendirilebileceğininin tartışılması.
Ders İçeriği Servis tasarımı, tasarım yönetimi ve sistem düşüncesi hakkında bilgi verilmesinin ardında, etkileşim tasarımı, deneyim için tasarım, evrensel tasarım metodolojisi ile öğrenciler tanıştırılır. Öğrenilen teorik bilgiler ve metodlar projeler ve ödevlerde uygulanarak pekiştirilir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenciler tasarım düşüncesi ve servis tasarımı kavramlarını içselleştirirler.
2Öğrenciler deneyim için tasarım, etkileşim tasarımı metodları ve evrensel tasarım ilkelerini bilir ve uygularlar.
3Öğrenciler kullanıcı Senaryolarını ve servis şemalarını oluşturabilirler.
4Öğrenciler mekanı kullanıcı deneyimi perspektifinden şekillendirebilirler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 01            
ÖK 02            
ÖK 03            
ÖK 04            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer) (Öğrenci)14114
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması14114
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1İZZETTİN FAZIL AKIN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  MIM 360 Dersin Adı:  DENEYİM İÇİN TASARIM
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İZZETTİN FAZIL AKIN E-Mail:  İç Hat:  296 2471,
Ders Yeri FTRYO A0016,
Amaç : Servis tasarımı düşüncesinin mekansal çözümler için kullanılmasını, sistem düşüncesinin farklı amaçlı yapı ve mekanlarda kullanılmasını ve mekanı deneyimleyen kullanıcıların bu deneyimlerininin nasıl şekillendirilebileceğininin tartışılması.
İçerik : Servis tasarımı, tasarım yönetimi ve sistem düşüncesi hakkında bilgi verilmesinin ardında, etkileşim tasarımı, deneyim için tasarım, evrensel tasarım metodolojisi ile öğrenciler tanıştırılır. Öğrenilen teorik bilgiler ve metodlar projeler ve ödevlerde uygulanarak pekiştirilir.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %85
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse Giriş ve Temel Kavramlar
2 Etkileşim Tasarımı
3 Deneyim Tasarımı
4 Sistem Düşüncesi ve Tasarım Düşüncesi
5 Servis Tasarımı
6 İnsan Odaklı Tasarım ve Evrensel Tasarım
7 Ara Proje Başlangıcı
8 Ara Proje Sunumu
9 Dönem Konusu Tartışması ve Değerlendirmeler
10 Fikir Geliştirme Çalışmaları
11 Fikir Detaylandırma Çalışmaları
12 Fikrilerin Tartışılması ve Olgunlaştırılması
13 Ön Sunum, Değerlendirme ve Tartışma
14 Dönem Sonu Proje Sunumları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Atmosphären. Hermann Schmit. Verlan Karl Alber: 2016.Deutsch
Design of Everyday Things. Donald Norman. Basic Books: 2013.English
Service Design: From Insight to Implementation. Andy Polaine vd. Rosenfeld: 2013.English
Sketching user Experiences. Bill Buxton. Focal Press: 2007.English
Tasarım Ne Bekler? Şeyda Öztürk (Ed.). Conito (83). Yapı Kredi Yayınları: 2016.Türkçe
Ken Miki, Apple: Learning to Design, Designing to Learn, Lars Müller, 2014English
Atmosphären. Hermann Schmit. Verlan Karl Alber: 2016.Deutsch
Design of Everyday Things. Donald Norman. Basic Books: 2013.English
Service Design: From Insight to Implementation. Andy Polaine vd. Rosenfeld: 2013.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik20Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları