DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MIM 103TEMEL TASARIM 4 + 41. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı mimarlık öğrencilerine, mekânsal pratiklerin temelden ilişkilendiği tasarım alanının kavram ve araçları ile bir karşılaşma-tanışma ve üretme ortamı sunmaktır. Böylelikle hedeflenen öğrencilerin kurulan bu ortamda hem bireysel hem mesleki anlamda farkındalık ve duyarlılık kazanmalarını desteklemek ve tasarım yaklaşımları geliştirmelerini desteklemektir.
Ders İçeriği Bu dersin içeriği, çeşitli malzeme, araç ve teknikler ile birlikte özne-nesne-mekân ilişkilerine yönelik tasarım yaklaşımları geliştirmektir. Bu önerileri, tasarım ifade ve sunum teknikleri ile birlikte projelendirmektir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Mimarlığın ilişkili olduğu tasarım fikri, araçları, malzemesi ve uygulamalarına dair tanışıklık edinmesini sağlamak.
2Tasarım pratiklerindeki öne çıkan bağlam, düşünce, tema ve kavramlarla karşılaşarak onları yeniden üretebilme beceri ve yetisi kazanmaya başlamasını sağlamak
3Tasarım pratik alanın kelime dağarcığını ve terminolojilerini tanımaya başlamasını sağlamak
4Güncel fiziksel nesne ve çevrelere yönelik algılama-yorumlama ve eleştirme becerileri edinmesini sağlamaktır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 01            
ÖK 02            
ÖK 03            
ÖK 04            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)148112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)28384
Ödevler7214
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)717
Materyal Tasarlama/Uygulama14228
Okuma717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1IŞIL UÇMAN ALTINIŞIK
Detay 2019-2020 Güz2İZZETTİN FAZIL AKIN
Detay 2019-2020 Güz2IŞIL UÇMAN ALTINIŞIK
Detay 2019-2020 Güz3ÖZGÜ HAFIZOĞLU
Detay 2019-2020 Güz3IŞIL UÇMAN ALTINIŞIK
Detay 2019-2020 Güz4GÖKÇE ERDEMİR
Detay 2019-2020 Güz4IŞIL UÇMAN ALTINIŞIK

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  MIM 103 Dersin Adı:  TEMEL TASARIM
Saat (T+P) : 4 + 4   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  DOÇENT IŞIL UÇMAN ALTINIŞIK E-Mail:  İç Hat:  296 2501,
Ders Yeri FTRYO A0010,
Amaç : Bu dersin amacı mimarlık öğrencilerine, mekânsal pratiklerin temelden ilişkilendiği tasarım alanının kavram ve araçları ile bir karşılaşma-tanışma ve üretme ortamı sunmaktır. Böylelikle hedeflenen öğrencilerin kurulan bu ortamda hem bireysel hem mesleki anlamda farkındalık ve duyarlılık kazanmalarını desteklemek ve tasarım yaklaşımları geliştirmelerini desteklemektir.
İçerik : Bu dersin içeriği, çeşitli malzeme, araç ve teknikler ile birlikte özne-nesne-mekân ilişkilerine yönelik tasarım yaklaşımları geliştirmektir. Bu önerileri, tasarım ifade ve sunum teknikleri ile birlikte projelendirmektir.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %85
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma Çalıtayı
2 Eylemsizliği Üretmek
3 Eylemsizliği Üretmek
4 Eylemsizliği Üretmek
5 Eylemsizliği Üretmek
6 Eylemsizliği Üretmek
7 Eylemsizliği Üretmek
8 Ara Jüri
9 Kent Hafızasını İşaretlemek
10 Kent Hafızasını İşaretlemek
11 Kent Hafızasını İşaretlemek
12 Kent Hafızasını İşaretlemek
13 Kent Hafızasını İşaretlemek
14 Kent Hafızasını İşaretlemek
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Adrian Forty, Words and Buildings, Thames and Hudson, 2000 English
Charles Wallschlaeger & Cynthia Busic-Synder, Basic Visual Concepts and Principles for Artists, Architects, Designers, McGraw Hill, 1992English
Doğan Kuban, Mimarlık Kavramları, YEM, 2002Türkçe
Judith Wilde & Richard Wilde, The Process: A New Foundation in Art and Design, Laurence King, 2015English
Ken Miki, Apple: Learning to Design, Designing to Learn, Lars Müller, 2014English
Thomas Markus, The Words Between the Spaces, Buildings and Language, Routledge, 2002English
Uğur Tanyeli, Rüya, İnşa, İtiraz Boyut, 2011Türkçe
Necati İnceoğlu, Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme, Nemli Yayıncılık, 2012.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
Yıl İçi Etkinlik10Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2019 PAU