Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TKD 202TÜRK DİLİ - II2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dil bilgisinin bölümleri, kelime, kelime grupları ve cümle çeşitlerinin neler olduğunu bilme, bu bilgiyi kullanarak sağlam cümleler kurma, "Doğru anlatım"ın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini kavrama ve dili bu şuurla kullanma. Doğru ve planlı yazıp konuşabilme. Yazılı ve sözlü anlatımda başarılı olmanın yollarını tanıma ve uygulama. Sözlü anlatım türlerini ve ilkelerini kavrama ve uygulama, Etkili iletişimi gerçekleştirme. Metin tahlili yapabilme.
Ders İçeriği Dilbilgisinin bölümleri, Kelime grupları, Cümle ve cümle türleri, cümle tahlili, Anlatım bozukluklarının giderilmesi, Yazılı anlatım, Kompozisyonda plan, Paragraf, Metin tahlili, Yazılı anlatım türleri, Biçimsel yazılar, Öğretici metinler. Edebî Türler; Bilimsel yazılarda uyulacak kurallar, Makale yazma, not alma ve özetleme teknik ve yöntemleri. Sözlü anlatımın ( Güzel Konuşma becerisinin) temel özellikleri, Etkili iletişimde dilin önemi, Diksiyon, beden dilini kullanma, Güzel konuşma ilkeleri, İyi bir konuşmacının özellikleri, Konuşma türleri, hazırlıklı, planlı konuşmalar, hazırlıksız konuşmalar, Sözlü anlatım uygulamaları, dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme, retorik uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Uzaktan Eğitim

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1“Doğru anlatım"ın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini bilir ve açıklar.
2Kelime gruplarını, cümle çeşitlerini ve Türkçe cümle yapısını bilir; doğru ve etkili anlatım için uygular.
3Yazılı anlatımda başarılı olmanın yollarını bilir ve uygular.
4Planlı yazma ve planlı konuşma becerisi kazanır.
5Etkili iletişim için, sözlü anlatım türlerini ve güzel konuşma ilkelerini bilir; uygular.
6Hazırlıklı ya da hazırlıksız konuşmalarda, konunun gerektirdiği türü, üslûbu ve konuşma kalıplarını kullanma becerisi kazanır.
7Bilimsel araştırmalarda ve kongrelerde konuşma ve yazı dilini gereğince doğru ve etkili kullanır.
8Metin tahlili metotlarını bilir, gerektiğinde konu analizi veya sentezi yapabilir.
9Dildeki gelişmeleri takip eder.
10Dilin yazılı ve sözlü kullanılması ile ilgili olarak üniversite seviyesine taşınan bilgi ve uygulama eksikliklerini giderir.
11Çeşitli bilim, teknik ve sanat alanlarında yetişen öğrenciler, Türkçeyi yetkin biçimde kullanırken, Türkçenin mesleki terimler bakımından doğru ve uygun örneklerle geliştirilmesine de katkıda bulunur.
12Okuma-anlama; dinleme-anlama; yorumlama ve aktarma becerilerini geliştirir ve uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11010
Ödevler4416
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)199
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar30NERMİN ER AYDEMİR
Detay 2016-2017 Bahar30ŞENEL ÇALIŞKAN
Detay 2014-2015 Bahar31ZEYNEP GENÇER BALOĞLU
Detay 2013-2014 Bahar30İSMAİL KURT
Detay 2012-2013 Bahar2İSMAİL KURT
Detay 2011-2012 Bahar2ZEYNEP GENÇER BALOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar2ZEYNEP GENÇER BALOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar2NERMİN ER AYDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TKD 202 TÜRK DİLİ - II 2 + 0 30 Türkçe 2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Dil bilgisinin bölümleri, kelime, kelime grupları ve cümle çeşitlerinin neler olduğunu bilme, bu bilgiyi kullanarak sağlam cümleler kurma, "Doğru anlatım"ın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini kavrama ve dili bu şuurla kullanma. Doğru ve planlı yazıp konuşabilme. Yazılı ve sözlü anlatımda başarılı olmanın yollarını tanıma ve uygulama. Sözlü anlatım türlerini ve ilkelerini kavrama ve uygulama, Etkili iletişimi gerçekleştirme. Metin tahlili yapabilme.
İçerik Dilbilgisinin bölümleri, Kelime grupları, Cümle ve cümle türleri, cümle tahlili, Anlatım bozukluklarının giderilmesi, Yazılı anlatım, Kompozisyonda plan, Paragraf, Metin tahlili, Yazılı anlatım türleri, Biçimsel yazılar, Öğretici metinler. Edebî Türler; Bilimsel yazılarda uyulacak kurallar, Makale yazma, not alma ve özetleme teknik ve yöntemleri. Sözlü anlatımın ( Güzel Konuşma becerisinin) temel özellikleri, Etkili iletişimde dilin önemi, Diksiyon, beden dilini kullanma, Güzel konuşma ilkeleri, İyi bir konuşmacının özellikleri, Konuşma türleri, hazırlıklı, planlı konuşmalar, hazırlıksız konuşmalar, Sözlü anlatım uygulamaları, dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme, retorik uygulamaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kelime grupları, Cümle,
2 Türkçede cümle yapısı, cümle türleri, cümlede anlam, cümle tahlili.
3 Anlatım bozuklukları
4 Yazılı anlatımın temel ilkeleri, , Kompozisyonda plan,
5 Paragraf bilgisi, paragraf planı, paragraf türleri.
6 Metin tahlilleri ( analiz, sentez), ödevler, seminerler
7 Yazılı anlatım türleri, Biçimsel yazılar, Edebî türler.
8 Öğretici metinler, Bilimsel yazılarda uyulacak kurallar, Makale yazma, not alma özetleme teknik ve yöntemleri
9 ARASINAV
10 Sözlü anlatımın ( güzel konuşma becerisinin) temel özellikleri; Konuşma türleri, hazırlıklı ve planlı konuşmalar, hazırlıksız konuşmalar.
11 Konuşmayı planlama. Konuşma öğeleri, (konuşan, dinleyen, çevre, metin)
12 Diksiyon, Konuşmada sesi ve beden dilini kullanma ilkeleri
13 Etkili iletişimde dilin işlevi, İyi bir konuşmacının özellikleri. Sözlü anlatımda ses ve dil yanlışlarını düzeltme.
14 Sözlü anlatım uygulamaları, Retorik uygulamaları, Ödevler, Seminerler,
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Uygur C.V., Öztürk Y., Kutludağ Ş., Çalışkan Ş., Tokmakoğlu A., 2011, Üniversiteler İçin Türk Dili -Yazılı ve Sözlü Anlatım, Kriter Yayınları, İstanbul Türkçe
Kaplan M., 2002, Kültür ve Dil, Dergâh Yayınları, İstanbulTürkçe
TDK Yazım Kılavuzu, TDK (2005)Türkçe
TDK Türkçe Sözlük, TDK (2005)Türkçe
Aktaş, Ş.Gündüz,O., 2005, Yazılı ve Sözlü Anlatım, AnkaraTürkçe
Kavcar, C. ve Diğerleri, 2007, Yazılı ve Sözlü Anlatım, 6. Baskı, Anı Yayıncılık, AnkaraTürkçe
Eker S., 2003, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, AnkaraTürkçe
Çotuksöken Y., 2011, Uygulamalı Türk Dili, Papatya Yayıncılık, İstanbulTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları