DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
THM 307TURİZMDE TANITMA VE HALKLA İLİŞKİLER3 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Halkla ilişkilerin turizmdeki yeri ve öneminin öğrenilmesi.
Ders İçeriği Halkla ilişkilerin rolü, halkla ilişkileri planlama, halkla ilişkilerde internet kullanımı,tanıtım ve medya, iletişim, elektronik medya,reklam ve halkla ilişkiler arasındaki farklar üzerinde durulacaktır.Halkla ilişkilerin turizmdeki önemine vurgu yapılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Halkla ilişkiler ve tanıtmanın turizmdeki yeri ve önemini kavramak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 0123453232323232
Ara Toplam23453232323232
Katkı23453232323232

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)16262
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1SERKAN BERTAN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  THM 307 Dersin Adı:  TURİZMDE TANITMA VE HALKLA İLİŞKİLER
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı :  DOÇENT SERKAN BERTAN E-Mail:  sbertan@pau.edu.tr, İç Hat:  296 7457,
Ders Yeri Derslik Belirtilmemiştir.
Amaç : Halkla ilişkilerin turizmdeki yeri ve öneminin öğrenilmesi.
İçerik : Halkla ilişkilerin rolü, halkla ilişkileri planlama, halkla ilişkilerde internet kullanımı,tanıtım ve medya, iletişim, elektronik medya,reklam ve halkla ilişkiler arasındaki farklar üzerinde durulacaktır.Halkla ilişkilerin turizmdeki önemine vurgu yapılacaktır.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Turizm Pazarlaması ve Özellikleri
2 Turizm Sektöründe Tanıtma
3 Tanıtma Yaklaşımları
4 Reklamcılık Yoluyla Turizmde Tanıtma
5 Diploması, Lobicilik ve Propaganda Yoluyla Turizmde Tanıtma
6 Turizm Sektöründe Halkla İlişkiler
7 Halkla İlişkiler ve Tanıtma Kapsamında Tüketici Kavramı ve Turizm Sektöründe Tüketici Eğilimleri
8 Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Yararlanılan Araçlar
9 Turizm Sektöründe Halkla İlişkiler Kapsamında Medya İlişkileri
10 Halkla İlişkilerde İletişim
11 Turizm Sektöründe Halkla İlişkilerde ve Tanıtmada Kriz Yönetimi
12 Tanıtma ve Halkla İlişkilerde Yeni Medya Kullanımı
13 Halkla İlişkiler ve Tanımada Etik
14 Örnek Olaylar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Turizmde Tanıtma ve Halkla İlişkiler İge Pırnar TAVMERGEN - Pınar Özdemir MERİÇTürkçe
Travel and Tourism Public Relations, Dennis Deuschl, ElsevierEnglish
Turizmde Tanıtma, Prof. Dr. Bahattin Rızaoğlu, Detay YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları