DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TKD 202TÜRK DİLİ - II2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dil bilgisinin bölümleri, kelime, kelime grupları ve cümle çeşitlerinin neler olduğunu bilme, bu bilgiyi kullanarak sağlam cümleler kurma, "Doğru anlatım"ın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini kavrama ve dili bu şuurla kullanma. Doğru ve planlı yazıp konuşabilme. Yazılı ve sözlü anlatımda başarılı olmanın yollarını tanıma ve uygulama. Sözlü anlatım türlerini ve ilkelerini kavrama ve uygulama, Etkili iletişimi gerçekleştirme. Metin tahlili yapabilme.
Ders İçeriği Dilbilgisinin bölümleri, Kelime grupları, Cümle ve cümle türleri, cümle tahlili, Anlatım bozukluklarının giderilmesi, Yazılı anlatım, Kompozisyonda plan, Paragraf, Metin tahlili, Yazılı anlatım türleri, Biçimsel yazılar, Öğretici metinler. Edebî Türler; Bilimsel yazılarda uyulacak kurallar, Makale yazma, not alma ve özetleme teknik ve yöntemleri. Sözlü anlatımın ( Güzel Konuşma becerisinin) temel özellikleri, Etkili iletişimde dilin önemi, Diksiyon, beden dilini kullanma, Güzel konuşma ilkeleri, İyi bir konuşmacının özellikleri, Konuşma türleri, hazırlıklı, planlı konuşmalar, hazırlıksız konuşmalar, Sözlü anlatım uygulamaları, dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme, retorik uygulamaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Uzaktak Eğitim

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1“Doğru anlatım"ın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini bilir ve açıklar.
2Kelime gruplarını, cümle çeşitlerini ve Türkçe cümle yapısını bilir; doğru ve etkili anlatım için uygular.
3Yazılı anlatımda başarılı olmanın yollarını bilir ve uygular.
4Planlı yazma ve planlı konuşma becerisi kazanır.
5Etkili iletişim için, sözlü anlatım türlerini ve güzel konuşma ilkelerini bilir; uygular.
6Hazırlıklı ya da hazırlıksız konuşmalarda, konunun gerektirdiği türü, üslûbu ve konuşma kalıplarını kullanma becerisi kazanır.
7Bilimsel araştırmalarda ve kongrelerde konuşma ve yazı dilini gereğince doğru ve etkili kullanır.
8Metin tahlili metotlarını bilir, gerektiğinde konu analizi veya sentezi yapabilir.
9Dildeki gelişmeleri takip eder.
10Dilin yazılı ve sözlü kullanılması ile ilgili olarak üniversite seviyesine taşınan bilgi ve uygulama eksikliklerini giderir.
11Çeşitli bilim, teknik ve sanat alanlarında yetişen öğrenciler, Türkçeyi yetkin biçimde kullanırken, Türkçenin mesleki terimler bakımından doğru ve uygun örneklerle geliştirilmesine de katkıda bulunur.
12Okuma-anlama; dinleme-anlama; yorumlama ve aktarma becerilerini geliştirir ve uygular.
1“Doğru anlatım"ın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini bilir ve açıklar.
2Kelime gruplarını, cümle çeşitlerini ve Türkçe cümle yapısını bilir; doğru ve etkili anlatım için uygular.
3Yazılı anlatımda başarılı olmanın yollarını bilir ve uygular.
4Planlı yazma ve planlı konuşma becerisi kazanır.
5Etkili iletişim için, sözlü anlatım türlerini ve güzel konuşma ilkelerini bilir; uygular.
6Hazırlıklı ya da hazırlıksız konuşmalarda, konunun gerektirdiği türü, üslûbu ve konuşma kalıplarını kullanma becerisi kazanır.
7Bilimsel araştırmalarda ve kongrelerde konuşma ve yazı dilini gereğince doğru ve etkili kullanır.
8Metin tahlili metotlarını bilir, gerektiğinde konu analizi veya sentezi yapabilir.
9Dildeki gelişmeleri takip eder.
10Dilin yazılı ve sözlü kullanılması ile ilgili olarak üniversite seviyesine taşınan bilgi ve uygulama eksikliklerini giderir.
11Çeşitli bilim, teknik ve sanat alanlarında yetişen öğrenciler, Türkçeyi yetkin biçimde kullanırken, Türkçenin mesleki terimler bakımından doğru ve uygun örneklerle geliştirilmesine de katkıda bulunur.
12Okuma-anlama; dinleme-anlama; yorumlama ve aktarma becerilerini geliştirir ve uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 01              
ÖK 02              
ÖK 03              
ÖK 04              
ÖK 05              
ÖK 06              
ÖK 07              
ÖK 08              
ÖK 09              
ÖK 10              
ÖK 11              
ÖK 12              
Ara Toplam              
Katkı00000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Bahar30ŞENEL ÇALIŞKAN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  TKD 202 Dersin Adı:  TÜRK DİLİ - II
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 30   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2016-2017 Bahar
Öğretim Elemanı :  E-Mail:  İç Hat:  296 3548,
Ders Yeri Derslik Belirtilmemiştir.
Amaç : Dil bilgisinin bölümleri, kelime, kelime grupları ve cümle çeşitlerinin neler olduğunu bilme, bu bilgiyi kullanarak sağlam cümleler kurma, "Doğru anlatım"ın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini kavrama ve dili bu şuurla kullanma. Doğru ve planlı yazıp konuşabilme. Yazılı ve sözlü anlatımda başarılı olmanın yollarını tanıma ve uygulama. Sözlü anlatım türlerini ve ilkelerini kavrama ve uygulama, Etkili iletişimi gerçekleştirme. Metin tahlili yapabilme.
İçerik : Dilbilgisinin bölümleri, Kelime grupları, Cümle ve cümle türleri, cümle tahlili, Anlatım bozukluklarının giderilmesi, Yazılı anlatım, Kompozisyonda plan, Paragraf, Metin tahlili, Yazılı anlatım türleri, Biçimsel yazılar, Öğretici metinler. Edebî Türler; Bilimsel yazılarda uyulacak kurallar, Makale yazma, not alma ve özetleme teknik ve yöntemleri. Sözlü anlatımın ( Güzel Konuşma becerisinin) temel özellikleri, Etkili iletişimde dilin önemi, Diksiyon, beden dilini kullanma, Güzel konuşma ilkeleri, İyi bir konuşmacının özellikleri, Konuşma türleri, hazırlıklı, planlı konuşmalar, hazırlıksız konuşmalar, Sözlü anlatım uygulamaları, dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme, retorik uygulamaları.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %60
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kelime grupları, Cümle
2 Türkçede cümle yapısı, cümle türleri, cümlede anlam, cümle tahlili.
3 Anlatım bozuklukları
4 Yazılı anlatımın temel ilkeleri, , Kompozisyonda plan,
5 Paragraf bilgisi, paragraf planı, paragraf türleri.
6 Metin tahlilleri ( analiz, sentez), ödevler, seminerler
7 Yazılı anlatım türleri, Biçimsel yazılar, Edebî türler.
8 Öğretici metinler, Bilimsel yazılarda uyulacak kurallar, Makale yazma, not alma özetleme teknik ve yöntemleri
9 ARASINAV
10 Sözlü anlatımın ( güzel konuşma becerisinin) temel özellikleri; Konuşma türleri, hazırlıklı ve planlı konuşmalar, hazırlıksız konuşmalar.
11 Konuşmayı planlama. Konuşma öğeleri, (konuşan, dinleyen, çevre, metin)
12 Diksiyon, Konuşmada sesi ve beden dilini kullanma ilkeleri
13 Etkili iletişimde dilin işlevi, İyi bir konuşmacının özellikleri. Sözlü anlatımda ses ve dil yanlışlarını düzeltme.
14 Sözlü anlatım uygulamaları, Retorik uygulamaları, Ödevler, Seminerler,
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Uygur, Ceyhun Vedat ve Diğerleri (2010), Türk Dili, Kriter, İstanbul. / Kavcar, Cahit ve Diğerleri (2007), Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anı, Ankara. / Emir, Sabahat (1985), Kompozisyon Yazma Sanatı, Duru Ajans, İstanbul. / Aktaş, Şerif ve Gündüz, Osman (2005), Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ, Ankara.Türkçe
Uygur, Ceyhun Vedat ve Diğerleri (2010), Türk Dili, Kriter, İstanbul. / Kavcar, Cahit ve Diğerleri (2007), Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anı, Ankara. / Emir, Sabahat (1985), Kompozisyon Yazma Sanatı, Duru Ajans, İstanbul. / Aktaş, Şerif ve Gündüz, Osman (2005), Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ, Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları