Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FRA 002OKUMA BECERİLERİ I5 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin alt-orta düzeyde okuma parçalarını okuyup anlayabilmeleri, okudukları metinden anafikir çıkarmaları ve sorulan sorulara uygun cevapları bulabilmeleri, metinden çıkarımda bulunabilmeleri ve özet çıkarabilmeleri ve ilgili konularda kelime bilgilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Bu dersin içeriği öğrencilerin alt-orta düzeyde okuma becerilerini geliştirmelerini sağlayan güncel ve akademik okuma metinlerinden oluşmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Önemli detayları belirler.
2Okuduğu parçanın ana fikrini bulur.
3Referans gösterir.
4Başlığa göre bir okuma parçasının içeriğini tahmin eder.
5Bir okuma parçasını daha geniş bir dünya görüşüyle ilişkilendirir.
6Olayları sıralar.
7Okuduğu parçalardan sonuç çıkarır.
8Okuduklarını başka kelimelerle aktarır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001     55       
ÖK 002     5        
ÖK 003      5       
ÖK 004     5        
ÖK 005       5    4 
ÖK 006       5      
ÖK 007       5      
ÖK 008            4 
Ara Toplam     151015    8 
Katkı00000212000010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)15575
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Ödevler13226
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)224
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)224
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)224
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)224
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2019-2020 Güz2FATMA KABA
Detay 2019-2020 Güz3FATMA KABA
Detay 2019-2020 Güz4YUSUF ZİYA AYHAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FRA 002 OKUMA BECERİLERİ I 5 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. YUSUF ZİYA AYHAN yzayhan@pau.edu.tr YDYO A0106 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Bu derste öğrencilerin alt-orta düzeyde okuma parçalarını okuyup anlayabilmeleri, okudukları metinden anafikir çıkarmaları ve sorulan sorulara uygun cevapları bulabilmeleri, metinden çıkarımda bulunabilmeleri ve özet çıkarabilmeleri ve ilgili konularda kelime bilgilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik Bu dersin içeriği öğrencilerin alt-orta düzeyde okuma becerilerini geliştirmelerini sağlayan güncel ve akademik okuma metinlerinden oluşmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kendini tanıtma ve kendinden bahsetme – Arkadaşını tanıtma –Selamlama ( Formel ve informel şekilleri) – Bir şey isteme ( Formel ve informel şekilleri) – Bir kişi hakkında sorular sorma- Kendinden bahsetme (Kendini tarif etme, karakterinden ve zevklerinden söz etme) (Ünite 1)
2 Ailesini tanıtma – Günlük yaşamını anlatma (lisede, ailede) – Saati sorma ve söyleme – Birşey yapmayı teklif etme – Emir verme
3 Birşey satın alma, fiyat sorma ve ödeme yapmak – Yerini belirtme – Yönelmek : Tarif vermek ve sormak – Yemek sipariş etmek.
4 Bir daireyi tarif etme – Bir randevu teklif ve kabul etmek – Tahmin yapma – Hava durumundan bahsetme
5 Geçmişte birşey anlatma, Yakında olacak olaylardan bahsetme – Seyahat organize etme ve yer ayırma – Samimi bir mesaj yazma (mektup, mail ).
6 Karşılaştırma yapma – Olayları zaman içinde anlatma- Zaman ifadeleri kullanma – Geçmişte olmuş bir hikayeyi anlama.
7 Giysileri tarif etme – Bir kişiyle görüşme yapma – Bir iş ilanı yazma ve anlama – Bir iş teklifine cevap verme – Bir CV yazma ve anlama.
8 Bir etkinlik daveti ve teklifi – Bir daveti ya da teklifi reddetme veya kabul etme.
9 Duygularını anlatma ve ifade etme – Bir haber metnini anlama – Biriyle projeleri hakkında konuşma – Bir projeyi tanıtma – Geçmişteki bir olayı anlatma.
10 Gelecek için hipotezler oluşturma – Haber dokümanlarını anlama – Bir kararı ifade etme – Olumlu ya da olumsuz bir kararı anlama.
11 Tavsiye verme – Şimdiki zaman ve geçmiş zamanda hipotezler oluşturma – Güncel bir sorun hakkındaki bir haberi anlama.
12 Dolaylı ve dolaysız anlatım – Dolaylı soru sorma – Dolaylı anlatım – Hipotez oluşturma.
13 Bir arzuyu bir düşünceyi ifade etmek – Bir bakış açısını anlama ve savunma (Kanıtlamak).
14 Dolaylı ve dolaysız anlatım, geçmiş zamanda.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Kısa Sınav10Kısa Sınav
Ödev10Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları