Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FRA 018OKUMA BECERİLERİ 26 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin orta düzeyde okuma parçalarını okuyup anlayabilmeleri, okudukları metinden ana fikri çıkarmaları ve sorulan sorulara uygun cevapları bulabilmeleri ve özet çıkarabilmeleri ve ilgili konularda kelime bilgilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Bu dersin içeriği öğrencilerin orta düzeyde okuma becerilerini geliştirmelerini sağlayan güncel ve akadamik okuma metinlerinden oluşmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Önemli detayları belirler.
2Okuduğu parçanın ana fikrini bulur.
3Referans gösterir.
4Başlığa göre bir okuma parçasının içeriğini tahmin eder.
5Bir okuma parçasını daha geniş bir dünya görüşüyle ilişkilendirir.
6Olayları sıralar.
7Okuduğu parçalardan sonuç çıkarır.
8Okuduklarını başka kelimelerle aktarır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001     55       
ÖK 002     5        
ÖK 003      5       
ÖK 004     5        
ÖK 005       5    4 
ÖK 006       5      
ÖK 007       5      
ÖK 008             4
Ara Toplam     151015    44
Katkı00000212000011

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)16696
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)16348
Ödevler16232
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)339
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)326
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1FATMA KABA
Detay 2018-2019 Bahar2YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2018-2019 Bahar4YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2017-2018 Bahar1YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2017-2018 Bahar2ERTAN KUŞÇU
Detay 2017-2018 Bahar3FATMA KABA
Detay 2017-2018 Bahar6GAMZE BEŞTAŞ
Detay 2016-2017 Bahar1FATMA KABA
Detay 2016-2017 Bahar2ERTAN KUŞÇU
Detay 2016-2017 Bahar3FATMA KABA
Detay 2015-2016 Bahar1YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2015-2016 Bahar2FATMA KABA
Detay 2015-2016 Bahar3ERTAN KUŞÇU
Detay 2015-2016 Bahar4YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2015-2016 Bahar5FATMA KABA
Detay 2015-2016 Bahar6ERTAN KUŞÇU
Detay 2014-2015 Bahar50FATMA KABA
Detay 2014-2015 Bahar51FATMA KABA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FRA 018 OKUMA BECERİLERİ 2 6 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA KABA fkaba@pau.edu.tr YDYO A0107 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Bu derste öğrencilerin orta düzeyde okuma parçalarını okuyup anlayabilmeleri, okudukları metinden ana fikri çıkarmaları ve sorulan sorulara uygun cevapları bulabilmeleri ve özet çıkarabilmeleri ve ilgili konularda kelime bilgilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik Bu dersin içeriği öğrencilerin orta düzeyde okuma becerilerini geliştirmelerini sağlayan güncel ve akadamik okuma metinlerinden oluşmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Duygularını anlatma ve ifade etme – Bir haber metnini anlama – Biriyle projeleri hakkında konuşma – Bir projeyi tanıtma – Geçmişteki bir olayı anlatma.
2 Gelecek için hipotezler oluşturma – Haber dokümanlarını anlama – Bir kararı ifade etme – Olumlu ya da olumsuz bir kararı anlama.
3 Tavsiye verme – Şimdiki zaman ve geçmiş zamanda hipotezler oluşturma – Güncel bir sorun hakkındaki bir haberi anlama.
4 Dolaylı ve dolaysız anlatım – Dolaylı soru sorma – Dolaylı anlatım – Hipotez oluşturma.
5 Bir arzuyu bir düşünceyi ifade etmek – Bir bakış açısını anlama ve savunma (Kanıtlamak).
6 Geçmiş olayları anlatma – Senlibenli konuşmaları anlama – Farklı olaylar hakkındaki gazete makalelerini anlama
7 Direksiyon başında doğru hareketler için bir test – Bir haber metnini anlama – Sıkıntı, şaşkınlık gibi duyguları ifade etme- Bir anketi yorumlama.
8 Resmi mektup yazma – Bir mektubu açıklamak ve teşvik etmek.
9 Bilimsel bir metni anlama – Edebi metinleri anlama – Makineleri ve kullanımlarını tarif etme.
10 Bazı sinyallerin anlamlarını bilme – Kararlılığı ve kararsızlığı ifade etme – Neden cümleleri – Önemli bilgileri seçerek bir gazete haberini rapor etme.
11 Bilimsel bir açıklamayı anlama – Cesaretsizlik, hayal kırıklığı ve coşku ifade etme. Öğrenci değişimi için program oluşturma (teklif yapma – tercihini söyleme – Seçim yapma).
12 Avrupa Birliği Anayasasından birkaç maddeyi anlama – Toplumun sorunlarından bahsetme (Anlama ve düşüncesini söyleme – Dış göç – Tavsiyelerde bulunma). Avrupa Birliği Tarihini genel hatlarıyla tanıma – Devlet kurumları hakkında bilgi sahibi olma.
13 Güncel bir konu hakkında fikrini söyleme (AB) – Sonuç cümleleri – Onaylama ya da reddetme. Toplum sorunlarını tartışma (Avrupa dilleri, parite vb) – Düşüncesini söyleme ve delil gösterme.
14 Grafik okuma ve yorumlama – Bilgisayar ağlarını tanıma ve kullanma 2- Üzüntü ve neşe ifade etme. Kültür –medeniyet – Belçika « verimli topraklar »
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Francofolie 1, Livre de l'élève / Francofolie 2 Livre de l'élèveFrançais
Francofolie 1 Cahier d'Exercices / Francofolie 2 Cahier d'ExercicesFrançais
Textes en Français FacilesFrançais
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Kısa Sınav10Kısa Sınav
Ödev10Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları