DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FRA 019YAZMA BECERİLERİ 16 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin başlangıç seviyesinden başlayıp yazma alt becerilerini geliştirmeleri, farklı konularda ve düzeylerde betimlemeler, tanımlar, anlatılar, karşılaştırmalar yapabilmeleri, duygu ve düşüncelerini yazılı olarak ifade etmeleri amaçlanmıştır.
Ders İçeriği Bu dersin içeriği başlangıç seviyesindeki dil yapılarını ve sözcükleri içeren konular etrafında yazma konularını kapsamaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yazma dersi ile ilgili temel kavramları açıklar.
2Yazmaya hazırlık tekniklerinin temel özelliklerini sıralar.
3Paragrafın bütünsel yapısını analiz eder.
4Paragrafın yapısal düzenini destekleyen tümceleri tanır.
5Süreç paragrafının temel özelliklerini açıklar.
6Bir süreci yazılı olarak paragraf düzeyinde ifade eder.
7Bir fikri yazılı olarak paragraf düzeyinde savunur.
8Yazılı olarak paragraf düzeyinde betimleme yapabilir.
9Yazılı olarak paragraf düzeyinde sebep sonuç ilişkisi kurabilir.
10Yazılı olarak paragraf düzeyinde karşılaştırma yapabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 01              
ÖK 02              
ÖK 03              
ÖK 04              
ÖK 05         55   
ÖK 06         55   
ÖK 07         44   
ÖK 08         55   
ÖK 09         55   
ÖK 10         44   
Ara Toplam         2828   
Katkı00000000033000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)16696
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)16348
Ödevler16232
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)339
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)326
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2018-2019 Güz2YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2018-2019 Güz3YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2018-2019 Güz4YUSUF ZİYA AYHAN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  FRA 019 Dersin Adı:  YAZMA BECERİLERİ 1
Saat (T+P) : 6 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YUSUF ZİYA AYHAN E-Mail:  yzayhan@pau.edu.tr, İç Hat: 
Ders Yeri YDYO A0101,
Amaç : Bu derste öğrencilerin başlangıç seviyesinden başlayıp yazma alt becerilerini geliştirmeleri, farklı konularda ve düzeylerde betimlemeler, tanımlar, anlatılar, karşılaştırmalar yapabilmeleri, duygu ve düşüncelerini yazılı olarak ifade etmeleri amaçlanmıştır.
İçerik : Bu dersin içeriği başlangıç seviyesindeki dil yapılarını ve sözcükleri içeren konular etrafında yazma konularını kapsamaktadır.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %85
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Belirli / Belirsiz tanım edatları, İsim tamlamaları oluşturma
2 Basit cümle oluşturma, Düzenli fiiller
3 Basit cümle, Cümleyi ögelerine ayırma
4 Kendini tanıtma, Okulunu / sınıfını anlatma
5 Ailesini / arkadaşını tanıtma, Evini anlatma
6 Portre yapma, sıfatları kullanma
7 Bir gününü anlatma (şimdiki zaman)
8 Ara sınav
9 Mektup / Dilekçe yazma
10 Bir gününü anlatma (geçmiş zaman) zaman ifadeleri
11 Bir haber metnini anlama – Biriyle projeleri hakkında konuşma – Bir projeyi tanıtma – Geçmişteki bir olayı anlatma, İlgi zamirleri « qui-que »
12 Haber dokümanlarını anlama – Bir kararı ifade etme – Olumlu ya da olumsuz bir kararı anlama, İlgi zamiri "où"
13 Dolaylı anlatım – Hipotez oluşturma, Bir arzuyu bir düşünceyi ifade etmek – Bir bakış açısını anlama ve savunma (Kanıtlamak).
14 Dolaylı ve dolaysız anlatım, geçmiş zamanda
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Kısa Sınav10Kısa Sınav
Ödev10Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2019 PAU