Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBT 508HENTBOL1 + 33. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Hentbol spor dalında genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimini sağlamak. Bireyin oyunlarla birlikte,takım halinde iş birliğinde bulunması, kendine güven ve sosyal etkileşim gibi özelliklerin pekiştirilmesini sağlamak.
Ders İçeriği Hentbol ile ilgili genel kuramsal bilgilerin aktarımını, temel beceri ve tekniklerin tanıtımını ve öğretimini kapsamaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hentbolun tarihini özetler.
2Hentbol ile ilgili temel teknikleri açıklar.
3Hentbolun oyun kurallarını açıklar.
4Hentbolun oyun kurallarını uygular.
5Hentbol oyun yöntemlerini kullanarak uygular
6Hentbolde bireysel farklılıklara göre etkinlik veya oyun seçenekleri hazırlar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 0015                
ÖK 0025                
ÖK 003  3              
ÖK 004   4             
ÖK 005              3  
ÖK 006  4    4 4       
Ara Toplam10 74   4 4    3  
Katkı20110001010000100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)144
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)122
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2011-2012 Güz1BİRCAN ÜRNEZ
Detay 2008-2009 Bahar1BİRCAN ÜRNEZ
Detay 2008-2009 Güz1BİRCAN ÜRNEZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBT 508 HENTBOL 1 + 3 1 Türkçe 2011-2012 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. BİRCAN ÜRNEZ btosunlar@pau.edu.tr YİTDB B0001 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Hentbol spor dalında genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimini sağlamak. Bireyin oyunlarla birlikte,takım halinde iş birliğinde bulunması, kendine güven ve sosyal etkileşim gibi özelliklerin pekiştirilmesini sağlamak.
İçerik Hentbol ile ilgili genel kuramsal bilgilerin aktarımını, temel beceri ve tekniklerin tanıtımını ve öğretimini kapsamaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Hentbol oyunun tanımı ve oyun kuralları Dünya ve Türkiyedeki tarihi gelişimi
2 Top atma-tutmaya ilişkin oyun ve alıştırmalar
3 Pas çeşitlerinin alıştırma ve oyunlarla öğretimi; a)temel pas b)sıçrayarak pas,bilek pas c)alttan pas arkadan pas
4 Top sürme ve kale atışlarının oyun ve alıştırmalarla öğretimi
5 Hentbolde kale atışlarının oyun ve alıştırmalarla öğretimi; a)temel atışlar b)sıçrayarak atışlar c)düşerek atışlar
6 Aldatmalar; -topsuz aldatmaların oyun ve alıştırmalarla öğretimi
7 Aldatmalar; -top ile yapılan aldatmaların oyun ve alıştırmalarla öğretimi
8 Pas-kale atışları-top sürme ve aldatmalar içeren kombine çalışmalar
9 Vize sınavı
10 Bireysel savunma; temel duruş,öne-geriye-yana kayma adımlarının oyun ve alıştırmalarla öğretimi
11 Hücumun aşamaları; hızlı hücum,gelişmiş hızlı hücum (2-1,3-2)hücum savunma hareketleri
12 Gurup hücumlarının oyun ve alıştırmalarla öğretimi; çapraz geçişler,pozisyon değiştirmeler,düz yüklemeler
13 Gurup savunmasının oyun ve alıştırmalarla öğretilmesi;öne çıkma-emniyete alma,eş değiştirme,atışlarda blok hareketleri
14 Takım hücumu ve savunması a)çoklukta hücum-savunma b)azlıkta hücum savunma c) 4-4 5-5 maç oyunları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Hentbol Teknik-Taktik, Nobel Yayınları, Y.Sevim Ankara 2002Türkçe
Oyun Duyusundan Hızlı Oyuna, F.Dorak, N.Vurgun, İzmir 2008Türkçe
Uluslararası Hentbol Oyun Kuralları, Ankara 2007-2008Türkçe
Antrenörler İçin Hentbol El Kitabı, H.Çoknaz, N.Mirzaoğlu, Ankara 1998Türkçe
Türkiye Hentbol Federasyonu Oyun Kuralları Ve Yönetmelikler, Ankara 2001Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları