Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 206ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME3 + 04. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrayabilme; eğitimde ölçülen özellikleri kavrayabilme; çeşitli ölçme araçlarını sayabilme; çeşitli ölçme araçlarının temel özelliklerini kavrayabilme; ölçme araçlarına örnek geliştirebilme; ölçme sonuçları üzerinde çeşitli istatistiksel işlemleri uygulayabilme ve ölçme sonuçlarına göre değerlendirme yapabilecektir.
Ders İçeriği Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
2Temel istatistikle ilgili kavramları bilir
3 Eğitimde kullanılan bilişsel, duyuşsal ve devinişsel ölçme araçlarını geliştirir.
4Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının güvenirlik katsayısını hesaplar ve yorumlar
5 Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının geçerlik katsayısını hesaplar ve yorumlar
6 Test ve Madde istatistiklerini hesaplar ve yorumlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 0013         2255522 2   
ÖK 0022 3      22  2       2
ÖK 003            445       
ÖK 004 444     3   33       
ÖK 00522       3 2244       
ÖK 006252          33       
Ara Toplam91194     84411212022 2  2
Katkı2221000001112430000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler236
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)133
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)122
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar2AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2021-2022 Bahar2AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2020-2021 Bahar3AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2019-2020 Bahar3AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2018-2019 Bahar3AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2017-2018 Bahar3AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2016-2017 Bahar3AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2015-2016 Bahar2AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2014-2015 Bahar3AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2013-2014 Bahar3AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2012-2013 Bahar1AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2011-2012 Bahar1YÜKSEL KEPENEK
Detay 2010-2011 Bahar2YÜKSEL KEPENEK
Detay 2009-2010 Bahar1YÜKSEL KEPENEK
Detay 2008-2009 Bahar2ABDURRAHMAN ŞAHİN
Detay 2007-2008 Yaz1METİN YAŞAR
Detay 2007-2008 Bahar2RAMAZAN BAŞTÜRK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 206 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3 + 0 2 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AYŞE GÖKÇE ERTURAN agerturan@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %75
Amaç Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kavrayabilme; eğitimde ölçülen özellikleri kavrayabilme; çeşitli ölçme araçlarını sayabilme; çeşitli ölçme araçlarının temel özelliklerini kavrayabilme; ölçme araçlarına örnek geliştirebilme; ölçme sonuçları üzerinde çeşitli istatistiksel işlemleri uygulayabilme ve ölçme sonuçlarına göre değerlendirme yapabilecektir.
İçerik Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin gerekliliklerini açıklama
2 Değişken ve ölçmede birim
3 Ölçme türleri ve ölçek
4 Değerlendirme
5 Korelasyon ve ölçmede hata
6 Ölçmede güvenirlik
7 Ölçmede geçerlik ve kullanışlılık
8 Tamamlayıcı ölçme anlayışı
9 Vize sınavı
10 Madde ve test istatistikleri-1
11 Madde ve test istatistikleri-2
12 Madde ve test istatistikleri-3
13 Madde ve test istatistikleri-4
14 Madde ve test istatistikleri-5
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Tan, Şeref. (2009) Öğretimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi. Türkçe
Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. & Bıçak, B. (2008). Ölçme ve değerlendirme. Pegem.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları