Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FTR 133ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİ2 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminde eleştiriel düşünme becerilerini öğretmek
Ders İçeriği Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi ve uygulamalarında eleştiriel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler ve takım çalışmalarının öğrenilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eleştiriel düşünme eğilimlerini olumlu yönde geliştirmek
2Fizyoterapi bilim ve bilimsel yöntemlerine yönelik olumlu tutum geliştirmek
3Kendi duygu ve düşüncelerini eleştiriel düşünme sistematiği içerisinde sunmak
4Eleştiriel düşünme pratiğini günlük hayatta kullanmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0015543355
ÖK 0025544445
ÖK 0035544325
ÖK 0045533335
Ara Toplam20201514131420
Katkı5544345

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)11414
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11010
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1TÜRKAN ERDOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FTR 133 ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİ 2 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. TÜRKAN ERDOĞAN terdogan@pau.edu.tr FTRYO A0130 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminde eleştiriel düşünme becerilerini öğretmek
İçerik Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi ve uygulamalarında eleştiriel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler ve takım çalışmalarının öğrenilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eleştirel düşünme kavramının analizi ve eleştirel düşünmenin önemi
2 Eleştirel düşünmenin standartları
3 Eleştirel düşünen bireyin özellikleri-I
4 Eleştirel düşünen bireyin özellikleri-II
5 Eleştirel düşünme ve kendini tanıma-I
6 Eleştirel düşünme ve kendini tanıma-II
7 Ben merkezli (Egosentrik) Düşünme, Benmerkezcilik ve biz-odaklılık
8 Eleştirel düşünme ve entelektüel özellikler
9 Eleştirel düşünmenin stratejileri-I
10 Eleştirel düşünmenin stratejileri-II
11 Eleştirel Düşünme öğretimi
12 Eleştirel düşünme öğretimine yönelik modeller-I
13 Eleştirel düşünme öğretimine yönelik modeller-II
14 Eleştirel düşünme öğretimine yönelik modeller-III
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
GÜNDOĞDU, Hakan. “Eleştirel Düşünme ve Eleştirel Düşünme Öğretimine Dair Bazı Yanılgılar”, Celal Bayar Üni. S.B.E., Sosyal Bilimler 7/1 (2009) s.57-74.Türkçe
Şahinel, Semih, Eleştirel Düşünme, 2002, Ankara, Pegem A Yayınları.Türkçe
Erkan ŞENŞEKERCİ, Erkan ve Bilgin, Asude. “Eleştirel Düşünme ve Öğretimi”, U. Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl: 9, Sayı: 14, 2008/1Türkçe
Metin Demir - Ufuk Uluçınar, “Eleştirel Düşünmenin Önemi ve Öğretimi”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, S. 146, Nisan 2012, ss.62-66Türkçe
Nosich,Gearld M. Eleştirel Düşünme Rehberi : Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası, (Çev. Birsel Aybek), Ankara: Anı Yayıncılık, 2012.Türkçe
GÜNDOĞDU, Hakan. “Eleştirel Düşünme ve Eleştirel Düşünme Öğretimine Dair Bazı Yanılgılar”, Celal Bayar Üni. S.B.E., Sosyal Bilimler 7/1 (2009) s.57-74.Türkçe
Şahinel, Semih, Eleştirel Düşünme, 2002, Ankara, Pegem A Yayınları.Türkçe
Erkan ŞENŞEKERCİ, Erkan ve Bilgin, Asude. “Eleştirel Düşünme ve Öğretimi”, U. Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl: 9, Sayı: 14, 2008/1Türkçe
Metin Demir - Ufuk Uluçınar, “Eleştirel Düşünmenin Önemi ve Öğretimi”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, S. 146, Nisan 2012, ss.62-66Türkçe
Nosich,Gearld M. Eleştirel Düşünme Rehberi : Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası, (Çev. Birsel Aybek), Ankara: Anı Yayıncılık, 2012.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları