Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FTR 377PEDİATRİK REHABİLİTASYON3 + 25. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, normal motor gelişim, serebral palsi, mental motor retardasyon, nöromuskuler hastalık, genetic ve metabolik bozukluk, brachial plexus, spina bifida ve poliomiyeliti olan çocuklar hakkında temel teorik ve pratik bilgileri vererek, öğrencilerin nörolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmelerini sağlamak.
Ders İçeriği Çocuklarda normal motor gelişim, Serebral Palsi'de değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, çocuklukta görülen diğer konjenital ve genetik hastalıkların rehabilitasyonu.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
6Pediatride sağlıklı çocukta büyüme ve gelişimi bilir, değerlendirme ve takibini yapar. 2 They know neurological diseases and problems (movement and posture disorders) in pediatric rehabilitation. 3 Pediatride nörolojik rehabilitasyon için nörofizyolojik ve biyomekaniksel mekanizmaları bilir. 4 Pediatrik rehabilitasyonda genel fizyoterapi yaklaşımlarını bilir ve uygular. 5 Tedavi programını hasta hakları ve etik kurallarına uygun olarak çizer. 6 Pediatrik rehabilitasyonda erken ve geç dönem fizy

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 006       
Ara Toplam       
Katkı0000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)21020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1ERDOĞAN KAVLAK
Detay 2018-2019 Güz2FERİDE YARAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FTR 377 PEDİATRİK REHABİLİTASYON 3 + 2 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ERDOĞAN KAVLAK ekavlak@pau.edu.tr FTRYO A0138 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu dersin amacı öğrencilere, normal motor gelişim, serebral palsi, mental motor retardasyon, nöromuskuler hastalık, genetic ve metabolik bozukluk, brachial plexus, spina bifida ve poliomiyeliti olan çocuklar hakkında temel teorik ve pratik bilgileri vererek, öğrencilerin nörolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmelerini sağlamak.
İçerik Çocuklarda normal motor gelişim, Serebral Palsi'de değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, çocuklukta görülen diğer konjenital ve genetik hastalıkların rehabilitasyonu.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 -Serebral Paralizinin Nedenleri ve Normal Motor Gelişim. -Serebral Paralizinin Sınıflandırılması -Serebral Paralizide Erken Tanı
2 -Serebral Paralizide Diğer Sorunlar -Serebral Paralizili Çocuğun Değerlendirilmesi -Primitif Refleksler -Refleks Testler ve Pratik Uygulamaları
3 -Serebral Paralizide Motor Gelişim Değerlendirme Testi -Motor Gelişim Değerlendirme Testi ve Pratik Uygulamaları
4 -Serebral Paralizide Üst Ekstremite Fonksiyonlarının değerlendirilmesi -Serebral Paralizide Oral Fonksiyonların Değerlendirilmesi ve patrik Uygulaması.
5 -Serebral Paralizide Tedavi -Spastisite ve Klinik Değerlendirilmesi
6 -Serebral Paralizili Çocuklarda Fizyoterapi Yaklaşımları -Serebral Paralizi tedavisinde en çok kullanılan yaklaşımlar
7 -Bobath’ın Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımları, Prensipleri ve Temel İlkeleri -Serebral paralizide kullanılan Çeşitli Tedavi Yöntemleri
8 -Serebral paralizide refleks inhibitör patern uygulamaları
9 -Bobath yönteminde hareketlerin fasilitasyonu ve pratik uygulamaları
10 -Serebral paralizide yürüme yardımcıları ve ortez uygulamaları. -Serebral paralizide spastisite tedavisi
11 -Oral medikasyonlar, Nöromuskuler Bloklar, Cerrahi tedaviler ve rehabilitasyonu
12 -Nöromuskuler Hastalıklar ve Rehabilitasyonu -Hemofili ve Rehabilitasyonu
13 -Genetik Bozukluklar ve Rehabilitasyonu
14 - Akut Anterior Poliomyelit ve Rehabilitasyonu. -Spina Bifida ve Rehabilitasyonu. -Brachial Plexus Lezyonu ve fizyoterapisi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Livanelioğlu A, Güncel MK. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni özbek matbaası, Ankara, 2009. Türkçe
1. Tecklin, JS: Pediatric Physical Therapy, Philadelphia, JB Lippincott, 1989English
2. Molnar, GE., Alexander, MA.: Pediatric Rehabilitation, Philadelphia, Hanley and Belfus. Inc., 1999.English
3. Richard, EB., Robert, MK: Nelson. Essentials of Pediatrics, Philadelphia,4th edition, 2002.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav25Ara Sınav I
Ara Sınav25Ara Sınav II
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları