Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FTR 311PEDİATRİK REHABİLİTASYON1 + 45. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, normal motor gelişim, serebral palsi, mental motor retardasyon, nöromuskuler hastalık, genetic ve metabolik bozukluk, brachial plexus, spina bifida ve poliomiyeliti olan çocuklar hakkında temel teorik ve pratik bilgileri vererek, öğrencilerin nörolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmelerini sağlamak.
Ders İçeriği Çocuklarda normal motor gelişim, Serebral Palsi'de değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, çocuklukta görülen diğer konjenital ve genetik hastalıkların rehabilitasyonu.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Pediatride sağlıklı çocukta büyüme ve gelişimi bilir, değerlendirme ve takibini yapar.
2They know neurological diseases and problems (movement and posture disorders) in pediatric rehabilitation.
3Pediatride nörolojik rehabilitasyon için nörofizyolojik ve biyomekaniksel mekanizmaları bilir.
4Pediatrik rehabilitasyonda genel fizyoterapi yaklaşımlarını bilir ve uygular.
5Tedavi programını hasta hakları ve etik kurallarına uygun olarak çizer.
6Pediatrik rehabilitasyonda erken ve geç dönem fizyoterapi yöntemlerini bilir ve uygular.
7Rehabilitasyon uygulamaları ile çocuğun yaşam kalitesini arttırır. Aile ve çocuk için yaşamı kolaylaştırıcı hedefleri belirler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0013   4  
ÖK 002   55  
ÖK 003   33  
ÖK 0043  33  
ÖK 005  53   
ÖK 006   5   
ÖK 007   455 
Ara Toplam6 523205 
Katkı1013310

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)2510
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Güz1ERDOĞAN KAVLAK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FTR 311 PEDİATRİK REHABİLİTASYON 1 + 4 1 Türkçe 2017-2018 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ERDOĞAN KAVLAK ekavlak@pau.edu.tr FTRYO A0007 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı öğrencilere, normal motor gelişim, serebral palsi, mental motor retardasyon, nöromuskuler hastalık, genetic ve metabolik bozukluk, brachial plexus, spina bifida ve poliomiyeliti olan çocuklar hakkında temel teorik ve pratik bilgileri vererek, öğrencilerin nörolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmelerini sağlamak.
İçerik Çocuklarda normal motor gelişim, Serebral Palsi'de değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, çocuklukta görülen diğer konjenital ve genetik hastalıkların rehabilitasyonu.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 -Serebral Paralizinin Nedenleri ve Normal Motor Gelişim. -Serebral Paralizinin Sınıflandırılması -Serebral Paralizide Erken Tanı
2 -Serebral Paralizide Diğer Sorunlar -Serebral Paralizili Çocuğun Değerlendirilmesi -Primitif Refleksler -Refleks Testler ve Pratik Uygulamaları
3 -Serebral Paralizide Motor Gelişim Değerlendirme Testi -Motor Gelişim Değerlendirme Testi ve Pratik Uygulamaları
4 -Serebral Paralizide Üst Ekstremite Fonksiyonlarının değerlendirilmesi -Serebral Paralizide Oral Fonksiyonların Değerlendirilmesi ve patrik Uygulaması.
5 -Serebral Paralizide Tedavi -Spastisite ve Klinik Değerlendirilmesi
6 -Serebral Paralizili Çocuklarda Fizyoterapi Yaklaşımları -Serebral Paralizi tedavisinde en çok kullanılan yaklaşımlar
7 -Bobath’ın Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımları, Prensipleri ve Temel İlkeleri -Serebral paralizide kullanılan Çeşitli Tedavi Yöntemleri
8 -Serebral paralizide refleks inhibitör patern uygulamaları
9 -Bobath yönteminde hareketlerin fasilitasyonu ve pratik uygulamaları
10 -Serebral paralizide yürüme yardımcıları ve ortez uygulamaları. -Serebral paralizide spastisite tedavisi
11 -Oral medikasyonlar, Nöromuskuler Bloklar, Cerrahi tedaviler ve rehabilitasyonu
12 -Nöromuskuler Hastalıklar ve Rehabilitasyonu -Hemofili ve Rehabilitasyonu
13 -Genetik Bozukluklar ve Rehabilitasyonu
14 - Akut Anterior Poliomyelit ve Rehabilitasyonu. -Spina Bifida ve Rehabilitasyonu. -Brachial Plexus Lezyonu ve fizyoterapisi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Livanelioğlu A, Güncel MK. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni özbek matbaası, Ankara, 2009. Türkçe
1. Tecklin, JS: Pediatric Physical Therapy, Philadelphia, JB Lippincott, 1989English
2. Molnar, GE., Alexander, MA.: Pediatric Rehabilitation, Philadelphia, Hanley and Belfus. Inc., 1999.English
3. Richard, EB., Robert, MK: Nelson. Essentials of Pediatrics, Philadelphia,4th edition, 2002.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav25Ara Sınav I
Ara Sınav25Ara Sınav II
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları