Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FTR 308NÖROFİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR - II1 + 36. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere, normal motor gelişim, serebral palsi, mental motor retardasyon, nöromuskuler hastalık, genetic ve metabolik bozukluk, brachial plexus, spina bifida ve poliomiyeliti olan çocuklar hakkında temel teorik ve pratik bilgileri vererek, öğrencilerin nörolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmelerini sağlamak.
Ders İçeriği Çocuklarda normal motor gelişim, Serebral Palsi'de değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, çocuklukta görülen diğer konjenital ve genetik hastalıkların rehabilitasyonu.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Proprioseptif nöromuskuler fasilitasyon (PNF) tekniklerini bilir.
2Proprioseptif nöromuskuler fasilitasyon (PNF) tekniklerini uygulayabilir.
3Hastaları Proprioseptif nöromuskuler fasilitasyon (PNF) tekniklerini uygulanabilirliğini belirlemek için değerlendirebilir ve uygun olan hastalarda Proprioseptif nöromuskuler fasilitasyon (PNF) tekniklerini uygulayabilir.
4Proprioseptif nöromuskuler fasilitasyon (PNF) tekniklerini uygulama sonunda gelişmeleri değerlendirip sonuçları gözlemleyebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0015225241
ÖK 0025155241
ÖK 0035455251
ÖK 0045555251
Ara Toplam201217208184
Katkı5345251

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)2612
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2017-2018 Bahar2TUBA CAN AKMAN
Detay 2016-2017 Bahar1TUBA CAN AKMAN
Detay 2016-2017 Bahar2NİHAL BÜKER
Detay 2015-2016 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2015-2016 Bahar2TUBA CAN AKMAN
Detay 2014-2015 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2014-2015 Bahar2NİHAL BÜKER
Detay 2013-2014 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2012-2013 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2011-2012 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2011-2012 Bahar2NİHAL BÜKER
Detay 2010-2011 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2009-2010 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2008-2009 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2007-2008 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2006-2007 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2005-2006 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2004-2005 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2003-2004 Bahar1ALİ KİTİŞ
Detay 2002-2003 Bahar1NİHAL BÜKER
Detay 2001-2002 Bahar1NİHAL BÜKER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FTR 308 NÖROFİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR - II 1 + 3 1 Türkçe 2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NİHAL BÜKER nasuk@pau.edu.tr FTRYO A0111 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı öğrencilere, normal motor gelişim, serebral palsi, mental motor retardasyon, nöromuskuler hastalık, genetic ve metabolik bozukluk, brachial plexus, spina bifida ve poliomiyeliti olan çocuklar hakkında temel teorik ve pratik bilgileri vererek, öğrencilerin nörolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını ve değerlendirme yöntemlerini öğrenmelerini sağlamak.
İçerik Çocuklarda normal motor gelişim, Serebral Palsi'de değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, çocuklukta görülen diğer konjenital ve genetik hastalıkların rehabilitasyonu.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 PNF Teknikleri
2 PNF Tekniklerinin Temel Prensipleri
3 PNF Paternleri, Baş ve Boyun Paternleri
4 PNF Paternleri, Üst Gövde Paternleri
5 PNF Paternleri, Alt Gövde Paternleri
6 PNF Paternleri, Üst Ekstremite Paternleri
7 PNF Paternleri, Alt Ekstremite Paternleri
8 PNF Tekniklerinde Temel İşlemler
9 Bilateral PNF Uygulamaları
10 Fasilitasyon Teknikleri
11 Inhibisyon Teknikleri
12 Minder Egzersizlerinde PNF Uygulamaları
13 Proksimal Hayati Fonksiyonların Fasilitasyonu
14 PNF te Yardımcı Ajanlar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları