Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 201GELİŞİM VE ÖĞRENME3 + 03. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim sürecinde öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve öğrenme süreçleri hakkında bilgi vermek ve bir anlayış kazandırmaktır.
Ders İçeriği Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Psikolojinin temel kavramlarını açıklar
2Çocukların fiziksel ve sosyal gelişimlerini açıklar.
3Çocukların ve ergenlerin sosyal ve duygusal gelişimlerini açıklar.
4Öğrenme psikolojini tanımlar.
5Öğrenmeye etken olan yapıları denetler.
6Öğrenmede davranışsal yaklaşımları tanımlar.
7Sosyal öğrenme teorilerini değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001            3
ÖK 002            3
ÖK 003     3   2  3
ÖK 004     2      3
ÖK 005     2 2 2  3
ÖK 006         2  3
ÖK 007            3
Ara Toplam     7 2 6  21
Katkı0000010001003

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler12560
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






150

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2011-2012 Güz1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2010-2011 Güz2AVŞAR ARDIÇ
Detay 2009-2010 Yaz1AHU ARICIOĞLU
Detay 2009-2010 Güz2SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2008-2009 Güz26ŞAHİN KAPIKIRAN
Detay 2007-2008 Yaz1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2007-2008 Güz26MURAT BALKIS
Detay 2006-2007 Güz26ŞAHİN KAPIKIRAN
Detay 2005-2006 Yaz5ERDİNÇ DURU
Detay 2005-2006 Güz26ŞAHİN KAPIKIRAN
Detay 2004-2005 Yaz2MUHARREM ÖK
Detay 2004-2005 Güz26MUHARREM ÖK
Detay 2003-2004 Güz26ŞAHİN KAPIKIRAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 201 GELİŞİM VE ÖĞRENME 3 + 0 1 Türkçe 2011-2012 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SEVGİ ÖZGÜNGÖR sozgungor@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim sürecinde öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve öğrenme süreçleri hakkında bilgi vermek ve bir anlayış kazandırmaktır.
İçerik Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Gelişimin Temel Kavramları
2 Gelişimin Temel İlkeleri
3 Bilişsel Gelişim
4 Psikoseksüel Gelişim Kuramı
5 Erikson'ın Psikososyal Gelişim Kuramı
6 Kimlik Gelişimi
7 Bağlanma Kuramı
8 Ahlak Gelişimi-Piaget
9 Ahlak Gelişimi-Kohlberg
10 Öğrenmeye Giriş, temel kavramlar
11 Klasik Koşullama
12 Edimsel Koşullama
13 Thorndike
14 Gestalt Psikolojisi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kaya, Alim. Eğitim Psikolojisi Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Derse Devam/Katılım5Derse Devam
Dönem Sonu Sınavı45Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Kısa Sınav20Kısa Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları