Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 301ÖĞRETİM TEK. VE MAT. GELİŞ.2 + 25. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı; öğretim teknolojilerinin kavramsal ve kuramsal temellerine dayalı bir öğretim materyalini tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir.
Ders İçeriği Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim-öğretim ile ilgili temel kavramları kavrar
2Eğitim sürecinde eğitim teknolojisinin önemini/yararını açıklar
3İletişim sürecini açıklar
4 Öğretim programının ögeleri arasındaki dinamik ilişkileri açıklar
5 Alanıyla ilgili herhangi bir konuda ders planı hazırlar
6Çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini kavrar
7 Öğretim materyali hazırlama ilkelerini açıklar
8 Çeşitli öğretim materyalleri için taslak hazırlar
9Kendi alanında gerekli öğretim materyallerini geliştirir
10Kendi alanında gerekli öğretim teknolojilerini kullanır
11Çeşitli öğretim materyallerinin öğretime katkılarını takdir eder
12Öğrenme-öğretme etkinliklerine katılmaktan zevk alır
13Kendi alanında kullanabileceği değişik materyalleri araştırmaya isteklidir
14Öğrenme-öğretme sürecinde etkili iletişim kurmanın önemini takdir eder

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001       3     
ÖK 002     3       
ÖK 003           33
ÖK 004      3      
ÖK 005      35     
ÖK 006           4 
ÖK 007      3      
ÖK 008      3    4 
ÖK 009           4 
ÖK 010 5           
ÖK 011          3  
ÖK 012           33
ÖK 013        3    
ÖK 014          34 
Ara Toplam 5   31283 6226
Katkı0000001100020

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Ödevler4416
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






180

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2012-2013 Güz1GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2011-2012 Güz1GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2010-2011 Güz1SELÇUK ŞİMŞEK
Detay 2009-2010 Yaz1GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2009-2010 Güz1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2008-2009 Güz30GÜLSÜM ÇATALBAŞ
Detay 2007-2008 Yaz3GÖKHAN TUZCU
Detay 2007-2008 Güz30VEYSEL AKSOY
Detay 2006-2007 Yaz2MUSTAFA BOZDEMİR
Detay 2006-2007 Güz30AFET YILMAZ
Detay 2005-2006 Güz30MUSTAFA BOZDEMİR
Detay 2004-2005 Yaz2ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2004-2005 Güz30MUSTAFA BOZDEMİR
Detay 2003-2004 Yaz2EMEL SARITAŞ
Detay 2003-2004 Güz30MURAT ÜNAL
Detay 2002-2003 Yaz1YÜKSEL KEPENEK
Detay 2002-2003 Güz30ABDURRAHMAN ŞAHİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 301 ÖĞRETİM TEK. VE MAT. GELİŞ. 2 + 2 1 Türkçe 2012-2013 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM ÇATALBAŞ catalbas@pau.edu.tr TEF A0322 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin genel amacı; öğretim teknolojilerinin kavramsal ve kuramsal temellerine dayalı bir öğretim materyalini tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir.
İçerik Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar
2 Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı
3 Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi
4 Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama
5 Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (tepegöz saydamları, slaytlar)
6 Öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler)
7 Eğitim yazılımlarının incelenmesi
8 Çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi
9 İnternet ve uzaktan eğitim
10 İnternet ve uzaktan eğitim
11 Görsel tasarım ilkeleri
12 Görsel tasarım ilkeleri
13 Öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar
14 Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları