Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 101ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE GİRİŞ3 + 01. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi, politik, ekonomik ve tarihsel temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.
Ders İçeriği Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitime ilişkin temel kavramları anlama.
2Eğitimin tarihsel gelişimini anlama.
3Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri analiz etme.
4Eğitimin toplumsal temellerini kavrama.
5Eğitimin tarihsel temellerini kavrama.
6Eğitim ile psikoloji arasındaki ilişkileri analiz etme.
7Eğitimin yönetsel temellerini kavrama.
8Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri analiz etme.
9Eğitim bilimlerinde yöntemin önemini kavrama.
10Öğretmenlik mesleğini analiz etmek.
11Eğitim ile toplumsal değişme arasındaki ilişkileri kavramak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001          3  
ÖK 002         3   
ÖK 003          3  
ÖK 004          3  
ÖK 005          3  
ÖK 006            3
ÖK 007           3 
ÖK 008           3 
ÖK 009       3     
ÖK 010       3     
ÖK 011            3
Ara Toplam       6 31266
Katkı0000000100111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Ödevler21530
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






150

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2010-2011 Güz1AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2009-2010 Güz1AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2008-2009 Güz18AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2007-2008 Güz18GÖKHAN TUZCU
Detay 2006-2007 Güz18MERAL URAS BAŞER
Detay 2005-2006 Güz18KAZIM ÇELİK
Detay 2003-2004 Güz18AFET YILMAZ
Detay 2002-2003 Güz18YÜKSEL KEPENEK
Detay 2001-2002 Yaz1HÜSEYİN KIRAN
Detay 2001-2002 Yaz4ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN
Detay 2001-2002 Güz18AFET YILMAZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 101 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE GİRİŞ 3 + 0 1 Türkçe 2010-2011 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. AYTEKİN ÇERMİK acermik@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi, politik, ekonomik ve tarihsel temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.
İçerik Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları