Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OFD 302SINIF YÖNETİMİ2 + 26. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Yapılandırmacılık ders içeriğinin tasarlanmasında anahtar değişkendir. Bu ders boyunca öğrenciler sınıf yönetimine ilişkin kişisel yaklaşımlarını geliştirecekleri model ve stratejileri araştıracaklardır. Sınıf yönetimi kuramsal ve alandaki araştırmalara bağlı olarak tanımlanacaktır. Ayrıca sınıf yönetimi bir yapı, sistem, süreç, süreç, öğretim ve disiplin bağlamında incelenecektir. Kuramsal ve uygulamalar açısında sınıf yönetiminin incelenmesi süresince; öğrenciler, öğrenci gereksinmelerini karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazanacaklardır.
Ders İçeriği Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlayabilmek.
2Öğretimsel liderlik davranışlarını anlamayabilmek ve uygulayabilmek.
3Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavrayabilmek.
4Motivasyon kuramlarını kavrayabilmek.
5Öğrencileri motive etme yollarını tartışabilemek ve uygulayabilmek.
6Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
7Sınıfta etkili iletişim süreci gerçekleştirmenin temel boyutlarını açıklayabilmek.
8Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını ve çözüm yollarını kavrayabilmek.
9Davranış yönetiminin tüm boyutlarını analiz edebilmek.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001   2         
ÖK 002       5     
ÖK 003     2 4     
ÖK 004     33      
ÖK 005     23      
ÖK 006       4     
ÖK 007         3   
ÖK 008         3   
ÖK 009        3    
Ara Toplam   2 761336   
Katkı0000011101000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler2816
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)122
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)122
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






120

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2012-2013 Bahar1FATMA ÇOBANOĞLU
Detay 2011-2012 Bahar1ZEYNEP MERAL TANRIÖĞEN
Detay 2010-2011 Bahar1AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2009-2010 Bahar1AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2008-2009 Bahar30MERAL URAS BAŞER
Detay 2007-2008 Yaz6MERAL URAS BAŞER
Detay 2007-2008 Bahar30AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2006-2007 Yaz3GÖKHAN TUZCU
Detay 2006-2007 Yaz4GÖKHAN TUZCU
Detay 2006-2007 Yaz5MUAMMER KUNT
Detay 2006-2007 Bahar30AYTEKİN ÇERMİK
Detay 2005-2006 Yaz3GÖKHAN TUZCU
Detay 2005-2006 Bahar30ŞENOL OKAY
Detay 2004-2005 Yaz2AFET YILMAZ
Detay 2004-2005 Bahar30AFET YILMAZ
Detay 2003-2004 Yaz2HÜSEYİN KIRAN
Detay 2003-2004 Bahar30AFET YILMAZ
Detay 2002-2003 Yaz4MUAMMER KUNT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OFD 302 SINIF YÖNETİMİ 2 + 2 1 Türkçe 2012-2013 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. FATMA ÇOBANOĞLU fcobanoglu@pau.edu.tr TEF A0322 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar. Yapılandırmacılık ders içeriğinin tasarlanmasında anahtar değişkendir. Bu ders boyunca öğrenciler sınıf yönetimine ilişkin kişisel yaklaşımlarını geliştirecekleri model ve stratejileri araştıracaklardır. Sınıf yönetimi kuramsal ve alandaki araştırmalara bağlı olarak tanımlanacaktır. Ayrıca sınıf yönetimi bir yapı, sistem, süreç, süreç, öğretim ve disiplin bağlamında incelenecektir. Kuramsal ve uygulamalar açısında sınıf yönetiminin incelenmesi süresince; öğrenciler, öğrenci gereksinmelerini karşılayacak bir sınıf çevresinin yönetilmesi ve sürdürülmesine ve olumlu öğrenci davranışlarının devamlı hale getirilmesine ilişkin bir bakış kazanacaklardır.
İçerik Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin planlanması ve amaçların, konuların, işlenişin, değerlendirilmenin, kaynakların açıklanması, temel kavramlar
2 Sınıf yönetiminin temelleri, boyutları, modelleri
3 sınıf yönetimini etkileyen etkenler (aile, toplumsal norm ve değerler, beklentiler, öğrenci ve öğretmen özellikleri, medya)
4 sınıf yönetimini etkileyen etkenler (okul yönetimi, öğretmenin niteliği, sınıfın fiziksel özellikleri,öğretmenlerin örgütsel bağlılığı)
5 sınıfın fiziksel özellikleri (büyüklüğü, öğrenci sayısı, ısı, ışık, renk, gürültü, temizlik, oturma düzeni)
6 öğretimin yönetimi (planlama, güdüleme, değerlendirme, öğretim yöntemleri)
7 zaman yönetimi (önemi, modelleri)
8 ara sınav
9 öğretmen-öğrenci iletişimi (iletişim öğeleri, etkili dinleme, empati, iletişim engelleri)
10 sınıfın ilişki düzenini oluşturma (grup dinamiği, ilk günler, sınıf iklimi, demokratik ortam yaratma)
11 sınıfta güdüleme (güdüleme süreci, kuramları, güdüleme stratejileri)
12 disiplin oluşturma ve kural geliştirme (disiplin, disiplin sorunları, disiplin modelleri, sınıf kurallarının belirlenmesi)
13 sorun davranışların yönetimi (sorun davranışların önlenmesine yönelik yaklaşımlar)
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları